Grosvenor, februari



Andra veckan i februari satt jag på en pub i Pimlico/Vauxhall och drack Magners. Det var en kväll att minnas, verkligen. Det var en typiskt engelsk pub, men inte välbesökt, bara sådär genuin och trevlig. Man blev glad av att sitta där. Jag satt med en massa killar som rullade sina egna cigaretter, de gick ut i köket på puben och pratade med chefen, stod där och rökte med honom, vi valde musik på en dator som fungerade som jukebox. Vi skrattade, pratade, berättade historier. Jag minns en som någon berättade om att han skulle hjälpa sin mamma att rulla pannkakor (ni vet när man gör dem till rullar) och han hade lyckats rulla den så som man rullar en cigarett. Hon hade fått ryck på honom och alla bara skrattade. Att bara omges av människor som pratar brittiska, riktigt, var så fantastiskt. Det var så fint på något sätt, och hela jag blev bubblig av lycka. Vi satt ute på verandan som var utsmyckad med fejk-palmer och hawaii-blommor. Det var som i en film på något sätt, och jag var lycklig. Vi valde Florence and the Machine på "jukeboxen". Alla sjöng med, alla tog olika delar av låten, bakgrundskörerna, huvudsången, eller refrängen. Och sedan satt vi där, ytterligare en timme efter att de hade stängt. Det var bara vi kvar och till slut jagade chefen ut oss i februarinatten. Och det var en av de kvällarna som slutade med att I've had the time of my life spelades upp i mitt huvud.

Jag börjar se tillbaka på min tid här. London och jag kommer alltid ha ett sånt där dysfunktionellt förhållande, där jag bara minns det som är bra. Så det där dags att plocka fram alla ljusglimtarna jag har fått vara med om här i denna fantastiska stad.

Kommentarer
Postat av: Amanda » Min fotoblogg

Svar: okej, är du nöjd med ditt 70-300? För det är ett sånt jag sparar till, men blir inte objektivt lite svårt att bära när man har zomat så långt man kan ? <3



själv har jag bara standard 18-55mm <3

2011-07-05 @ 10:10:24
URL: http://perssonfotar.blogg.se/
Postat av: Takai; a curvy blogger ♥

jag gillar originalet som är med i sex and the city :D <3

2011-07-05 @ 15:47:10
URL: http://takai.blogg.se/
Postat av: mikaela

åh, den är ju bara sååå go!

2011-07-05 @ 17:35:39
URL: http://frayme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0