Tack

Jag vill bara säga tack till alla fina människor som finns därute. Nya vänner, gamla vänner, gamla pojkvänner, läsare och såklart mamma & pappa som kommit med de bästa råden och stöttningen - alla ni som stöttat mig nu när jag haft de värsta dagarna under min vistelse här. Tack för alla mail, fina meddelanden och kommentarer - det är guld värt. Jag gråter en liten tår av lycka för varje fint ord, det kan jag lova (ja, jag är världens mest känsliga människa).

Jag inser nu att min resa, min resa genom mitt liv, mitt liv och ingen annans, kommer "skörda offer". Jag vet inte om det är jag som är offret som förlorar vänner, eller om det är de som är offer som förlorar mig. Men jag förstår nu att det inte går att lägga tid på sådana saker. Minns ni ett av mina favoritcitat? Inte, då kommer det här:

The opposite of love isn't hate. It's indifference. And if you hate me, that means you still care and we're still connected and I still have a chance to set you right.


Nu ska jag jobba på att bli likgiltig, på att inte bry mig om att jag får mail med de mest hemska raderna. Där det står att jag är en usel vän, att jag skryter, att jag bara aktiverade min facebook för att få uppmärksamhet för att jag fyller år i helgen. På livets väg hittar man mycket, vissa saker lägger man tillbaka, andra tappar man. Man tappar vänner på vägen mot målet. Och det är ofantligt tråkigt. Det skär i hjärtat. Men c'est la vie, och life goes on och allt det där. Vi mår nog bättre allihop av att vänskapen tar slut här och nu.


Kommentarer
Postat av: lisa

kärlek till dig <3 finns alltid här.. <3

2011-01-28 @ 07:29:30
URL: http://lisaandersson.blogg.se/
Postat av: felix

om jag inte fattat fel, så fyller du 20 idag?

haha grattis isf sanna, även fast jag inte känner dig

så känner man att du är en bra person, HA EN BRA DAG :D!

2011-01-28 @ 10:43:03
URL: http://kidforever.blogg.se/
Postat av: Louise Dahlin

Sanna :)

Jag blev så ledsen när jag läste om hur du mår och känner i tidigare inlägg. Jag vet själv hur man känner när man bor i ett annat land och märker vilka som hör av sig och inte (ofta väldigt förvånansvärt). Man får bara försöka att slappna av och njuta av det fantastiska äventyr man är på och de som är ens riktiga vänner - finns kvar även om man inte pratar så ofta. De som inte prioriterar en vänskap eller beter sig dumt åt finns det ju ingen anledning att vara vän med ... Man får sträcka på ryggen och lita på att alla vänner samt familj väntar med kärlek hemma - if not, their lost...

De som säger att du skryter i din blogg är btw BARA avundsjuka, & det gillar vi ju inte... ;)

Mao<3

2011-01-28 @ 13:57:34
URL: http://louisesofia.blogg.se/
Postat av: micka

Bra där! Kanoncitat :) Sköt om dig

2011-01-28 @ 16:15:13
URL: http://frayme.blogg.se/
Postat av: jessi

dessa personer som du skriver om är inga riktiga vänner! låter som att de bara är avundsjuka!

2011-01-28 @ 16:32:07
URL: http://jessisplace.nu
Postat av: EMMA

För det första, grattis på födelsedagen. Eftersom att du ska fira på lördag så önskar jag dig en mycket trevlig dag & kväll då. :)



Och sen, det här med vänner. Eller "vänner" kanske man ska säga. Jag vet att det är jobbigt när dom försvinner, men det gäller att vara stark & tänka på sig själv i första hand. Som det verkar så har du många fina människor omkring dig nu, både vänner & familj.



Och det är absolut dom som är offer för att dom förlorar dig, för du verkar vara en otroligt snäll och gullig tjej. Och det säger jag, som inte känner dig, utan som bara läser din blogg (som förövrigt är underbar!).



2011-01-28 @ 18:11:39
URL: http://emmabbergstrom.blogg.se/
Postat av: L

usch vad jobbigt för dig, lider verkligen med dig.. men samtidigt kan det vara nyttigt att göra en sån stor sak i ditt liv som du gör, just för att få reda på vilka som verkligen är ens riktiga vänner.. Så slipper du ödsla din tid på vänner som egentligen inte är dina vänner. Vissa kan glädjas åt att det går bra för en, vissa kan det inte. Antagligen väldigt osäkra vänner som inte tål att du "glänser" och får mer uppmärksamhet än dem. Kram

2011-01-29 @ 15:07:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0