Kontakt

Jag måste bara få skriva av mig. Måste bara få berätta för er varför jag gråter varje kväll, varför jag har tagit bort min Facebook, varför jag ställer in promenader, fikadejter och allting just nu.

Jag bor på andra sidan Nordsjön. Men det betyder inte att jag inte vill ha mina vänner kvar.
För att jag bor här betyder det inte att jag glömmer er. För att jag har några nya vänner här betyder inte det att jag tycker mindre om er. För ni är ju mina fina, mina underbara, dem jag alltid vill vara med, dem jag vill dela allt det som är bra här med. Fast jag vill ha ett ömsesidigt utbyte. Jag vill höra om hur det är hemma, hur det är i gamla Lerum, i Göteborg, hur går det med LUF och hur är allt?

Men det är alltid jag som frågar, alltid jag som skriver hej eller ber om en skypedate. Jag behöver inte ha kontakt varenda dag, men om det hade varit en ömsesidig vilja att hålla kontakten hade jag inte varit så paranoid och galen med att höra av mig. Jag hade inte hört av mig var och varannan minut om jag faktiskt trodde att ni fanns där för mig, alltid. Men när det går flera veckor utan ett svar, när ni inte svarar på mail, när ni tar bort mina inlägg på Facebook...

Jag ligger uppe på nätterna och funderar på vad jag ska göra. Jag har inte sovit ordentligt på en hel vecka. Somnat för sent, sovit flera timmar på dagen, och samma visa på natten igen. Ska jag försöka, fortsätta försöka upprätthålla kontakten och vänskapen? Eller ska jag ge er kalla handen så att ni får smaka på er egna medicin? Men det går ju inte, för jag tycker så mycket om er och vill att ni ska vilja prata med mig hela tiden och att ni ska vilja vara med mig och att jag ska komma hem och... jag vill bara att ni ska vilja ha mig. Som ni hade mig förut.

Jag vill inte sitta och vänta på svar på mail, vill inte sitta inne på skype och skriva, ta bort, skriva, ta bort och inte veta vad jag ska göra. Ringa upp men inget svar. Vänta. Vill inte sitta och fundera på vad jag har gjort för fel - varför förtjänar jag inte ens ett svar? Varför förtjänar jag att få mina inlägg borttagna i era loggar?

Skäms ni så mycket över att vara mina vänner?
Ingen kan trycka ner en så mycket som en vän. Ingen.

Kommentarer
Postat av: felix

åh va fin den nya designen blev, gillar din dropdown, jätte fint!

2011-01-26 @ 12:35:34
URL: http://kidforever.blogg.se/
Postat av: Petra

Det är väldigt tråkigt att det blivit så meden del av dina vänner. Det är lätt för en annan och skriva att du ska släppa taget om dem och att de inte är dina riktiga vänner om de kan behandla dig på det sättet, men det är svårare när man befinner sig i situationen. Då är där känslor, tid och en massa annat inblandat. Jag hoppas verkligen att det löser sig för dig på bästa sätt.

2011-01-26 @ 14:39:26
URL: http://linnea84.blogg.se/
Postat av: Hanna

Åh vad jag känner igen mig. Det är inte så extremt som att mina bästa "vänner" tar bort allting jag skriver eller liknande men det är alltid jag som måste ta kontakt med dom. Häromdagen sa en av de två en sak som verkligen sårade mig, men hon verkar inte ens förstå att hon har sagt någonting fel... Jag berättade det för min andra "bästa kompis" som i sin tur nästan har blivit ännu bättre kompis med hon som sårade mig. Nu pratar dom om att åka till någon storstad tillsammans med mig. Som om det faktum att hon sårade mig aldrig har hänt! Förlåt för den långa kommentaren men jag kände att jag bara behövde dela med mig lite och jag kände att du skulle förstå.

2011-01-26 @ 14:40:48
Postat av: IDAWA

Hoppas av hela mitt hjärta att det ordnar upp sig. Kämpa på, du är grym!

2011-01-26 @ 16:24:06
URL: http://idawa.blogg.se/
Postat av: Jennie

Sv: Jag hoppas att det blir bättre för dig med.. Och du ska oxå stå på dig. Du har inte gjort nå fel..



Tycker att det är synd att människor som påstår sig vara ens vänner inte ens kan röra på sina fingrar för att skicka iväg ett mail och fråga hur du mår, vad du gör och berätta vad som händer här.



Vänner är inte något man är, det är något man blir. Och vill man verkligen vara vän med någon så skulle man göra vad som helst för att relationen ska funka, går ju inte om bara en ska kämpa.



Du förtjänar bättre!



Konstigt att de kan maila och fråga om de gäller dem, men de kan inte maila annars. De som känner sig träffad ska inte maila och fråga om de är dem, de ska kunna ge en ursäkt på en gång. För de vet vad de har gjort för fel.



2011-01-26 @ 17:08:02
URL: http://jenniemariajohansson.se
Postat av: SHORTYS

jag är ungefär i samma sits. =/ detär inte roligt. Massa kramar till dig <3

2011-01-26 @ 18:49:39
URL: http://shortys.se
Postat av: S A N D R A

Ska bara börja med att säga att din nya design är superfin!



Och det andra jag skulle säga var att jag helt seriöst blir upprörd över ditt inlägg.. att man ens ska behöva skriva något sådant för ens vänner sviker en.. så dåligt :/ Dom verkar ingenting och ha och tyvärr så möter man sånna vänner för ofta enligt mig. Du verkar en superhärlig tjej och dom har ingen anledning & behandla dig som skit. Just nu är jag själv väldigt besviken på mina "vänner" men det är bara att inse, "why should i care about them when they don't give damn about me"



äh jag är så dålig på sånthär men ja.. hoppas det blir bättre och ta ingen skit som grynet hade sagt ;)

2011-01-26 @ 21:47:31
URL: http://sandrarainea.se
Postat av: Hampus/bella

Heeeej :D

Hampus hälsar :)

Och Bella:)

Vi har so :)

och hampus fick precis ig

2011-02-22 @ 12:46:40
URL: http://hampus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0