Q&A om mac i london



Har fått en del frågor om MAC i kommentarsfältet, så jag slänger ihop ett inlägg och berättar!

Vad tycker du om MAC's smink?

Jag tycker hittills att det är toppenbra. Har köpt mig en superbra borste till mina concealers också som gör att jag kan applicera dem mycket bättre och lättare. Har tidigare använt mig av en svamp, vilket suger åt sig mycket av produkterna, vilket gör att de håller kortare.
Hittills har jag bara provat lite grann, men jag är också fantastiskt nöjd med det!

Hur mycket kostar det?

Här i London tror jag det är lite billigare, räkna med 50-lappen billigare/produkt. När jag tänker efter har mycket "lågprissmink" hemma gått upp en del, till exempel L'oreal, Max Factor och IsaDora. Nu skiljer det ungefär 50 kronor mellan en riktigt bra produkt från MAC och en halvdan produkt från L'oreal.
Det jag köpte kostade alla £13,50 per styck. Dock var jag tvungen att köpa två concealers, därför att man använder olika för olika partier i ansiktet. Jag lägger hellre två hundralappar extra och ser bra ut än lägger pengar och ser ofräsch ut!
Men för att dra ett exempel med prisskillnaden. Jag köpte ett läppstift på MAC på Åhléns City i Göteborg i fredags, det kostade mig 185kr (och jag fick inte ens en fin liten påse...), här köper jag samma läppstift för £13,50. Det beror ju också lite på vad pundet står i för er här hemma, men jag har ju samma lön oavsett valutakurserna, så för mig gör det ingen skillnad - det är fortfarande 50kr billigare här!

Var finns MAC i Sverige?
Man kan beställa via internet, kolla på pricerunner.se, annars vet jag att vissa utvalda Kicks har det, Åhléns City har det och även NK.
Trackback
RSS 2.0