pecha kucha



God eftermiddag på er!

Nu ska jag snart bege mig från le work och åka hem. Tar ungefär en timme hem nu för tiden i och med att jag har flyttat till andra sidan stan i förhållande till mitt jobb. Man kan inte få allt, men man kan få en hyresrätt... Hihi. However. Ikväll ska vi ut, eller ut och ut, vi ska på en grej som heter Pecha Kucha, som är ett slags kommunikationsevent där olika typer av "kreatörer" presenterar sina idéer på väldigt kort tid med hjälp av 2O bilder som visas 2O sekunder var. Det är tydligen ett världsfenomen som då finns över hela jorden. Så det ska bli kul. Vi ska vara där runt halv åtta ikväll, på Park Lane. Även om jag gärna hade krupit ner bland lakanen i sängen och somnat tidigt bredvid min älskling så ska det blir roligt att komma ut lite.

Jag har ju liksom blivit lite torr sen jag återvände hem till Sverige.. Eller det händer inte så mycket i liv kan jag känna. Så nu måste jag ta och resa mig upp och göra lite grejer känner jag. Så när Roberto och hans kompis kom överens om att vi flickvänner skulle följa med på eventet också, så var jag inte sen att tacka ja. Jag tänkte ta en powernap på typ 3O minuter när jag kommer hem, sedan fixa håret och sminka mig och allt det där - som jag älskar!
Kvällens (om inte livets) stora fråga är bara vad man ska ha på sig...

Förresten; igår var vi ute en sväng på Andra Lång och tog ett par öl. Lucas, som jag inte har sett på många många månader, hade precis avslutat sin ansökan till nåt masterprogram i USA så han var lite lycklig över det. Så vi möttes upp på Järntorget vid tjugo över nio och satte oss på en pub. Mys mys, och det var kul att träffa honom, Matilda och Jennica igen!

Kommentarer
Postat av: Anna

SV: Tack , lycka till på eventet :)

2011-12-06 @ 19:13:46
URL: http://www.annasrum.se
Postat av: Jouline♡

Ja delvis mitt hår är det ju men jag har löshår i. Ja vi har plast gran, gott att slippa barrandet^^



Vilken häftig grej ni ska på ikväll, hoppas det blir kul :)

kram!

2011-12-06 @ 20:42:55
URL: http://stylebyjouline.blogg.se/
Postat av: Anna

Tack Sanna ♡

2011-12-06 @ 22:41:44
URL: http://madeinjapan.nu
Postat av: Ditte

Vad spännand edet låter. Jag hade aldrig hört talas om det förut men jag lär mig gärna nya saker.

Snart är väskan på väg hem till dig! Du har den lagom till jul!

Hoppas att din kväll blev bra!

Kramar från ett varmt Thailand

2011-12-07 @ 11:18:32
URL: http://akker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0