Jag recenserar Egoboost

 


Under en period var Blondinbella, eller Isabella Löwengrip, min stora förebild. Jag har alltid sett henne som en entreprenör - jag menar hon skriver böcker, bloggar, har webbshoppar, webbtv, har designat en egen kollektion. Den som inte tycker att hon är driven har fel, tycker jag. Numera är jag inte lika besatt av henne som jag var för ett år sedan.

 

Jag tänkte ändå att jag skulle ge Egoboost en chans. Jag förväntade mig faktiskt ganska mycket av boken. Men den är skriven för tjejer i de lägre tonåren, och inte för mig som nästan är 20 år. Det är sådant jag skulle behövt höra när jag var 14, men inget jag kan ta till mig nu, tyvärr. Jag har dessutom aldrig haft några osunda relationer till mat, isåfall omvänt - att jag äter för mycket mat. Men jag har aldrig lidit av ångest på grund av mat. Alltså blir det lite tråkigt att läsa 100 sidor om hur man ska göra för att undvika det. Jag känner mig själv såpass bra nu, det ska mycket till för att jag ska hamna där.

 

Boken är lite simpel, kan man säga. En överlevnadsguide för unga tjejer är helt korrekt beskrivet, det jag måste inse är kanske att jag inte är så ung längre.

 

Det som var roligt och spännande med boken var att få reda på hur hon faktiskt är där under fasaden som är perfekt. Att hon och Nils aldrig har grälat tycker jag låter absurt - är det verkligen ett sunt förhållande om man inte kan bli sura på varandra? Men det verkar som att hon också bråkar med sin pojkvän ibland. Man känner sig lite onormal när man läser hennes blogg ibland, för att allt är så perfekt. Det var skönt att få läsa i boken att det kanske inte alltid var perfekt.

 

 

BETYG:


Kommentarer
Postat av: Hanna

Precis vad jag tyckte! =)

2010-09-15 @ 12:52:37
URL: http://wordsbyme.se
Postat av: FOTOGRAF JENNY VENNBERG

Jag gillade vekligen boken !

Jag är 21 år men tog ändå åt mig mycket av det hon skrev :)

2010-09-15 @ 15:43:25
URL: http://www.jpic.se/
Postat av: Jenny

ja! nu får man bara hålla tummarna så man vinner, hihi. cool bild på boken förresten!

2010-09-15 @ 15:47:21
URL: http://jennyander.webblogg.se/
Postat av: celine - F O T O &vardag

tycker den verkar lite bra, men nja är inte riktigt min typ av bok att läsa :)



SV: tackar :D ja verkligen, ska du gå på safari? verkar så häftigt att vara där och se alla vilda djur :)

2010-09-15 @ 15:48:18
URL: http://ceelinee.webblogg.se/
Postat av: Emilie

Angående blondbellas bok så har jag inte läst den och kan erkänna att jag dragit mig från att läsa den också. Jag tycker verkligen att hon är en lyckad och extremt begåvad tjej med allt det hon lyckats med i sin ålder - men det är ändå någonting med henne som gör att jag inte riktigt gillar henne hela vägen ut. Jag vet inte vad det är, men det är inte att jag är avundsjuk på något sätt i alla fall :) Jag har fått den lyckliga egenskapen att jag kan vara glad för att det går bra för andra - tyvärr är det inte en egenskap som finns hos alla människor :S Jag resonerar som så att min tid kommer den med, i sinom tid ^^



Jag visste förövrigt inte om du skulle läsa min svarskommentar i bloggen så jag svarar här också ;) :



Jag fullkomligen älskar skuggan! Jag har tänkt att använda den i morgon, eller på fredag - det beror på hur det går med min essä :P Men färgerna är helt underbara :) Det är fint med beige/nude/jordfärgat nästan jämt. Den är en perfekt färgkombo om man vill sminka sig mer i veckorna också :)

2010-09-15 @ 15:55:14
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Postat av: Emilie

Sv: Visst är det det man stör sig på i grund och botten? Allting är perfekt liksom. "Oh, jag tog mig en kopp te och det gjorde heela min dag." - en kopp te liksom? Åh, jag menade absolut inte att du var avundsjuk eller något sådant, bara att det är tråkigt att det finns sådana som inte tål att det går bra för andra. Jag har inte fått den uppfattningen om dig direkt :) man blir som du säger, helt död i kroppen när hon håller på som hon gör - man blir frustrerad. MEN SÄG ATT DET GICK ÅT HELVETE NÅGON GÅNG DÅ FÖR TUSAN! :P Ärligt. Jag hade velat höra henne säga det.



Då fortsätter jag mig hålla mig borta från boken ;) Finns säkert bättre saker att lägga pengar på ^^



2010-09-15 @ 16:17:12
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Postat av: My

Jag har alltid varit väldigt osäker och mått väldigt dåligt över mig själv. Så för mig var boken jättebra :)

2010-09-15 @ 22:09:49
URL: http://mysn.webblogg.se/
Postat av: Bokälskarinnan

Hejsan!

Jag har precis recenserat Egoboost och i min recension har jag lagt denna länken så andra kan läsa om vad du tyckte om denna boken.

Hoppas det är okej.

Länken till inlägget är http://bokalskarinnan.blogg.se/2011/august/blondinbella.html



Hälsningar

Bokälskarinnan

2011-08-10 @ 16:01:41
URL: http://bokalskarinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0