Det blir en dag på stranden



Jag underhöll mig med att kolla på grekiska ungdomar! I två timmar... Haha.


Stranden i Pigadia - Afoti - var liksom Apella Beach en helt fantastisk strand. Här var sanden annorlunda, det var sand, och inte stora stenar som på Apella, men vattnet kändes också varmare. Här var solstolarna enormt bekväma, och det fanns en bar på hotell Konstantinos Palace som vi beställde drinkar och milkshakes ifrån. Dock var inte drinkarna speciellt goda, för precis som jag nämnde så har grekerna en förkärlek till punch vilket de kör i alla drinkar. Och i Mojiton ersätter de vodkan med ouzo, vilket inte är ett toppenresultat...

Hur som helst. Vi köpte fina madrasser, men min flög tyvärr iväg ut på det stora blå. Ute på madrasserna låg vi sedan och solade, och där... där mina vänner brände jag mig något så fruktansvärt. Detta var i tisdags, och jag har fortfarande värk i musklerna. Jag har en hemsk bild av att mina muskler har kokats och att de inte längre är kött och blod, utan en kycklingfilé i mina vader... Inte fräscht, jag vet, men så känns det i alla fall!
Trackback
RSS 2.0