Massa frågor får sina svar

 

Jag har fått massa frågor om au-pair-livet bland kommentarerna, så jag tänkte sammanfatta lite i det här inlägget.

 

Hur många timmar jobbar du?
Jag jobbar väl ungefär 30 timmar i veckan. Mer eller mindre.

 

Hur mycket tjänar du?
Jag får £130-150 varje vecka, beroende på hur mycket jag babysittar om kvällarna.

 

Vart i London bor du?
Jag bor i norra London, i Golders Green, Barnet.


Hur länge är det tänkt att du ska stanna?
Vi har väl sagt augusti, typ.

 

Hur fick du kontakt med din familj?
Aupair-world.net - asbra sida!

 

Vad är det för barn du tar hand om?
Jag "har" två pojkar som är 5 & 8 år gamla.

 

Har du bra kontakt med familjen?
Jag tycker att vi har fått jättebra kontakt, jag är dock lite tillbakadragen nu i början, är så himla trött hela tiden så jag är mycket på mitt rum och sover när jag inte jobbar. Men jag försöker prata mycket med dem om allt mellan himmel och jord så att de ska lära känna mig och tvärtom.

 

Längtar du inte hem?
Jag längtar efter min familj och efter mina vänner, men inte efter "hem". Det känns som hemma när jag är med familj och vänner i och för sig - home is whenever I'm with you.

 

Pratar du brittiska nu?
Nja, det vill jag inte påstå att jag gör, men jag övar på det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0