I took my feet to Oxford Street


Lite väl hånfull imorse...


På Oxford Street var det tjockt med människor, men fint skyltat och pyntat!



Okej, först tänkte jag bara skriva om vilken kaotiskt dag det här har varit. Jag sov ju i Kennington, och hade tänkt att jag skulle gå upp vid åtta och åka hem, så att mina aupairföräldrar inte skulle bli oroliga för mig, då jag inte hade hört av mig om att jag inte skulle komma hem under natten. Men min klocka ringde inte, så jag vaknade vi halv elva, och åkte hem en halvtimme senare. Då hade Bakerloo line stängts, och jag tog hånfullt bilden ovan för att jag skulle visa er vad "snökaos" är för engelsmännen... När jag kom hem stod min aupairföräldrar som frågetecken - "Vad du gör på din fritid bryr vi oss inte om, vi trodde du kom hem inatt. Gör vad du vill!"

Jag hade då planerat att jag skulle julhandla på Oxford Street under dagen, men hade bara £30 i partyväskan och kände mig sjukt ofräsch, så jag åkte hem och duschade av mig, bytte kläder och hämtade min plånbok. Så bar det av mot stan igen vid ett-tiden. Då låg det en decimeter snö på marken. Linjen var lite försenad, men jag var på gott humör, så det gjorde mig inget.

På Oxford Street var det mycket folk, men det var inte så galet som jag trodde, så jag kunde utföra min shopping utan större problem. Vid tretiden bestämde jag mig för att åka hem igen. Jag kände (känner) mig lite bakfull, och hade inte ätit något på hela dagen, så jag gick till Starbucks och tog min favorit; Chicken & Tomato Panini och Jasmine Orange Hot Tea. Sedan gick jag mot Bond Street Station. Väntade en halvtimme på att ett tåg ens skulle komma, och när det väl kom var det för mycket folk på tåget och på perrongen, så jag kom inte på. Väntade på nästa och samma sak hände igen. Då bestämde jag mig för att gå till Oxford Circus Station istället och prova där. Ni tror inte att stationen är stängd? Det är för mycket folk, så ingen fick komma in. Jag börjar då gå ner mot Tottenham Court Road istället, och där såg allt bra ut. Tills jag kom till själva "swipe-your-card"-delen. Där var det kaos. Stopp.

Till slut kom jag på mitt tåg. Då var klockan fyra. Linjen tog förvånansvärt lång tid, så jag var framme i Golders Green vid tjugo i fem, och där väntade jag på bussen i en halvtimme, utan att den kom. Så jag gick hem. Väl här hemma är jag totally exhausted.

Ja, det blev ett väldigt långt inlägg det här...

Kommentarer
Postat av: stella. [foto]

åh , julkänsla! :)

2010-12-19 @ 09:40:56
URL: http://stellaea.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Åh jag älskar London, men du hade lite otur haha :)

Du verkar ha det så bra där och jag är så glad för din skull, du förtjänar det ! :D

Kramar

2010-12-19 @ 10:36:11
URL: http://torpenbergs.blogg.se/
Postat av: annelie berg

men GUD vilken dag! All heder till dej att du lyckades hålla humöret uppe!

2010-12-19 @ 11:49:53
URL: http://annelieberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0