Att vara Au Pair



Jag har fått en massa frågor från er läsare om hur det är att vara Au Pair så jag tänkte sammanfatta lite här.

SAKNAD & LÄNGTAN
Det var först i lördags (jag åkte i måndags) som jag insåg att jag skulle lämna alla. Dock bestämde jag tillsammans med min au pair-familj att jag ska åka hem över jul. På så sätt blir första perioden inte så lång. Min familj var ärligt talat inte lika svår att lämna som mina vänner. Men familjen kommer ju alltid finnas kvar. Vänner har man inte alltid en lika självklar relation till.

Sedan har ni säkert märkt i bloggen att jag också hade känslor för en kille hemma, och det var självklart jobbigt att lämna honom och jag har tänkt enormt mycket på det. Nu har jag dock bestämt mig för att glömma allt det och leva mitt liv här. Ibland måste man bara intala sig att det är på ett visst sätt.


NYTT
Min au-pair-mamma Katy hämtade mig på flygplatsen i måndags och körde mig hem till dem. Det var inte speciellt pirrigt, för jag var så fasansfullt trött (så sov lite innan avfärd, haha). I bilen chit-chattade vi lite, och när jag kom hem visade hon mig huset. Som är hur fint som helst. Jag kände direkt att jag skulle trivas. Och det gör jag!

ÄRLIGHET

Jag känner att det viktigaste att tänka på när man är au pair är att vara ärlig. Jag har ställt massa frågor, för jag vill ju bli deras bästa au pair någonsin. Och jag vill ju att de ska tycka om mig. Sedan har jag också alltid förklarat mig om det är något jag har tänkt på eller gjort på ett visst sätt så att de ska förstå. Jag var ärlig med att jag har en blogg och frågade dem om lov att skriva om dem. Jag var ärlig om att jag hade köpt ett spel till PS2 som egentligen är från 12, och att det inte var min mening. Ärlighet.

GENERELLT
Hur är det att vara au pair egentligen? För mig är det lite svårt att svara på - då jag bara har varit det i en vecka. Arbetsvecka dessutom. Men just nu så tycker jag det är underbart. Jag gillar det väldigt, väldigt mycket. Man får ett break hemifrån, får växa i sig själv och förhoppningsvis bli en bättre människa. Jag tycker ärligt talat att alla borde testa (förutom ni som hatar barn), för det passar också de flesta. Jag trodde inte att jag skulle gilla att ta hand om barn, men se hur fel jag hade - jag älskar det!

Kommentarer
Postat av: ♥ Tokii

Jag läser just nu en serie om 4 tjejer som bor i norra London,kul att du skrev om Camden i inlägget under.Tjejerna brukar åka dit nämligen! :)

2010-12-03 @ 21:25:18
URL: http://tokii.blogg.se/
Postat av: Maja

Hej! Det låter jättemysigt, och jag tycker du är väldigt modig som bestämt dig för hela den här grejen med au-pair. Dessutom vill jag bara ge dig en famn beröm för vilken underbar blogg du driver! Jag hittade den genom att googla "Riga Mavala" (nagellacksnyansen) och blev genast "förälskad". Färgerna, bilderna, texterna... allt! Du är helt fantastisk, och min inspiration! :)



Kram och ha en jättebra tid i London!

2010-12-03 @ 21:48:42
URL: http://majascorner.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Jo jag vill bli vägledad på denna bloggen;) En sak till som jag undrar om design är hur man flyttar inläggssidan till mitten, vet inte vad som har hänt men just nu ligger den mer åt vänster sida :S Men jag vill gärna att du hjälper mig med detta:)



Tack på förhand//Lovisa

2010-12-03 @ 22:11:48
URL: http://lovissaisabelle.blogg.se/
Postat av: JENCIOUS

hur har din fredag varit? :))

kram!

2010-12-03 @ 22:52:29
URL: http://jencious.blogg.se/
Postat av: Emma

sv: okej va bra att det inte var kopierat, var som sagt inte helt säker :)



Jag är lite intresserad av att flytta och va au pair, vet dock inte om jag skulle klara av det. På ett sätt skulle det vara kul att bara åka iväg och pröva på nått nytt men jag tror jag skulle ha hemsk hemlängtan och så skulle jag nog inte kunna åka från min pojkvän heller :/

2010-12-04 @ 18:56:39
URL: http://shoetime.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0