Vuxenpoängen ligger i botten

När man börjar intressera sig för glas och poslin istället för kläder måste man väl ändå få lite vuxenpoäng?
Det tycker faktiskt jag! Jag längtar till min student av tre anledningar:


Jag kommer ju att bli hyfsat fri, fram tills jag börjar läsa igen. Plus att det är ingen mer skola, bort från allt det gamla och det blir in med det nya.


Och då vill jag nog ha en hel del glas och porslin, för hur ball är det inte att kunna plocka fram snygga cocktail-glas när man ska ha lite party?



Kanske inte i plural, utan snarare singular - möjliheten att kunna flytta hemifrpn. Jag vet att jag egentligen har den möjligheten nu också... Fast ändå inte. För det är skola, både på skoltid och påfritiden - hur ska jag hinna med att jobba så mycket så att jag har råd att betala hyra?



Efva Attling för Orrefors är en personlig favorit. Stilrent med en fin detalj på foten.



Mina föräldrar brukar ofta tjata om att jag är värd dessa så kallade vuxenpoäng när jag gör något moget. Jag antar att mina poäng just nu ligger i botten, i och med måndagens revolutionära händelse.
Jag får se till att jobba upp allt igen. Det är faktiskt så att jag har gjort en lista med mål, hur jag vill vara mot min familj. Det är inget jag vill dela med mig av här, men jag vill att de ska se mina positiva sidor mer. Som jag skrev tidigare så tror jag att min mamma är rädd att jag håller på att transofrmeras till en alkoholiserad uteliggare, men så är det ju verkligen inte. Och det vill jag bevisa.

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Glasen! gaaalet snygga!

2009-05-14 @ 23:50:41
URL: http://corri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0