Q&A

 Jag har kommit fram till att jag är nog sjukt dålig på att svara på frågor - att förklara. Jag tror seriöst att jag är sämst på det. Men jag har fått en fråga utav Emma, och jag vill hemskt gärna göra henne glad och svara på den!


Eftersom att du är så grymt duktig på det här med design osv så tänkte jag fråga dig om du ville berätta för mig hur man gör så att man kan ha större bilder i ett inlägg, typ 800 px. bilderna blir ju avskurna annars.



För att en bild ska kunna vara 800px bred måste ju även utrymmet där man skriver inläggen vara minst 800 px brett - det är ni med på va? Ja, detta betyder att vi måste ändra under # content i stilmallen. Ändra width till minst 800 px.
Nästa grej du måste ändra är #wrapper. Men för att veta till vad du ska ändra det så måste du först kolla hur bred din meny (#side) är, och om du vill ha mellanrum mellan meny och inlägg - lägg även till de pixlarna.

Så som exempel:
om bredden (width) på inläggen (#content) är 815 pixlar, mellanrummet mellan inlägg och meny ska vara 10 pixlar, och menyn är 150 pixlar så adderar vi; 815+10+150=975 pixlar.
Då ska alltså width under #wrapper vara 975 pixlar.

Hoppas att ni förstod, och om ni inte gör det, så säg till vart det blev fel så ska jag försöka förklara bättre!

Kommentarer
Postat av: Jossan

Hejsan! Hittade din blogg nu =) Gud vad fin den är...din design är fantastisk!

Kram / Jossan

2009-05-06 @ 21:14:39
URL: http://josefinsunnergren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0