Lägg till en regnbåge

Okej, detta är ett ganska meningslöst kunnande - men vad är egentligen meningsfullt kunande? Allt är ju roligt att kunna, tycker i alla fall jag!



Detta är väldigt simpelt och väldigt lätt. Så jag tänkte att jag kunde visa er - för som sagt; det är meningslöst kunnande,men alla kunskaper är värda något tycker jag!
Okej, öppna din bild och redigera den som du vill ha den. Sedan så:
1. Gör du ett nytt lager (ctrl + shift + n)
2. Tryck på övertoning i verktygspaletten.
3. Välj specialeffekter, och Russells regnbåge.


4. Välj sedan radiell övertoning.



5. Gör din övertoning på det nya lagret (om du inte har varit och pillar i lagerpaletten - gör det inte heller, om du har det så ska du bara trycka på lagret i lagerpaletten så att det ser ut såhär). Gör den så att den ser ut som att det är en regnbåge - och hur du vill ha det väljer du själv. Du kan göra din övertoning och sedan omforma lite (alltså vrida på den eller så).



6. Sedan är det dags att få den att se neutral och naturvänlig ut. Det kan du göra genom att ändra blandningen och ändra fyll/opaciteten.



Lycka till!



Kommentarer
Postat av: Jasmine

sv: varsågod! :)



ja, älskar lila! :D

2009-05-25 @ 17:54:08
URL: http://sweetjasmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0