I'm letting it out

Jag spenderade den vackra eftermiddagen hemma hos Linnéa med att äta chips (oh no, inte på en onsdag!), dricka äppellättdryck, måla naglarna, slappa och kolla på The Notebook. Som jag aldrig sett förut. Va, skriker ni då - jag vet att det är sjukt, jag har haft mer än 4 år på mig, plus att den himla filmen faktiskt finns på min dator! Men det har bara inte blivit av. Ska jag vara ärlig så har det till stor del berott på att jag inte har vågat, för jag har förstått att det är en väldigt känslosam film. Och känslosam, det är ju synonymt med Sanna Preifelt. Känslosam film plus känslosam tjej är lika med dubbelt så känslosamt. Och det blev det! Jag grät, jag grät och jag grät. Jag hulkade, Linnéa skrattade åt mig, jag grät lite till, jag snyftade, det rann, jag fick snyta mig och till slut så började jag gråta sådär med ljud. Och inte nog med det - min röst blev helt jobbig, för jag skulle försöka förklara för Linnéa i slutet att jag inte tyckte att det var nödvändigt att han skulle få henne att minnas om de nu hade fått en halv livstid tillsammans!
Men gud, det var en väldigt vacker film, och väldigt hemskt och sorglig. Men ja, jag älskade den. Haha, nu gråter jag igen. Jag är ju världens tönt!



Ryan Gosling? Ja tack, big time! (fast han får faktikst raka sig!)

Kommentarer
Postat av: amanda

jaa men jesus vad snygg han är i början av filmen.. ååååååh en sån vill man ha

2009-03-18 @ 22:06:01
URL: http://ate.blogg.se/
Postat av: Lucas Regnér

Nej men helt ärligt - jag var så besviken när jag såg den. vad var det man skulle gråta åt? Visst, jätte fint slut när de båda liksom samtidigt och allt det, och att han försöker berätta denna historien för henne om och om igen och det är hängivet och allt... Men njaej, så kraftfull var den tyvärr inte.



Men visst, jättekul. 4 av 5 toast! ;-)

2009-03-19 @ 04:28:00
Postat av: Kajsa

Till den filmen är det tillåtet att gråta floder. Mer än okej, om inte skulle jag ha brutit lagen för länge sedan och många gånger om.

2009-03-19 @ 07:34:49
URL: http://kajsamedk.blogg.se/
Postat av: Sara

Den filmen är underbar! typ den bästa filmen ever!

har du haft en bra dag?

2009-03-19 @ 15:21:12
URL: http://saraellstrom.blogg.se/
Postat av: Louise

Min absoluta favorit film alla kategorier!

Vi är nog rätt så lika du och jag Sanna. Jag gråter också sjukt mycket till alla sådana filmer!

Dessutom går det inte att stoppa det, t.ex. när Marissa dog i O.C så låg jag och grät i mammas knä i en timma. Hon förbjöd mig att kolla på O.C mera för att jag grät så mycket Haha.

2009-03-19 @ 18:30:24
URL: http://louisejemtfelt.devote.se
Postat av: Vilja

Åh The Notobook är ju så bra! :) En riktigt snyft film

2009-03-26 @ 11:48:29
URL: http://viljasvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0