make up in the summer?

På sommaren när solen står på är det ju inte så jätteroligt att gå runt med ett tjockt lager smink i ansiktet, och därför tänkte jag visa er vad jag brukar köra på när solen börjar titta fram lite mer regelbundet:

  • En dagcreme. Jag använder Nivea Visage Moisturizing Day Care.
  • Concealer. Jag använder Tre-mix från Make Up Store. Kom ihåg: röd under ögonen, gul på röda partier och beige lite vart du vill.
  • Bronzingpowder. Detta använder jag istället för puder, men inte på samma sätt. Jag lägger på det med borste, inte med en pudervippa. Just nu använder jag ett från Preface, men tänkte införskaffa ett sådant stort från IsaDora.
  • Rouge. På sommaren kör jag på en rosa rouge från Make Up Store, och sedan lite bronzing ovanför.
  • Mascara. Svart såklart, men brun fungerar också på sommaren tycker jag.
  • Brun ögonskugga. Inte för mycket, på sommaren ska det vara lätt och snyggt.
  • Ett genomskinligt läppglans.
På sommaren undviker jag även för mycket parfym, och har det främst i håret, då parfym tillsammans med solen kan skapa eksem. Vilket jag helst inte vill ha. Men när solen har gått ner så är det klart att man kan ta några sprut.

Trackback
RSS 2.0