I have been skating on thin ice today!

Det är sommar, det är sol.
Men vad har Sanna gjort idag?
Jo, hon har kört runt på ett islager.
Sladdat i rondeller, och försökt panikbromsa innan bilköer börjar. I en kurva dessutom!
Hon har väjt för älgar, hon har tvärnitat på räffligt underlag och hon har försökt undvika att köra på bilen framför som gör vänstersväng.
Sanna har idag provat hur det är att sitta i en bil som har voltat.

Kanske dags att sluta prata om mig själv i tredje person.
Idag har jag varit på Stora Holms trafikövningsplats. Det var riktigt roligt måste jag säga.
Jag var ganska nervös i början, men lucky me - jag hamnade i en grupp med en tjej som blev underkänd efter första momentet så jag slapp känna mig dålig. Förlåt, men att inte vara sämst är väldigt viktigt för mig när jag inte har människor runtomkring mig som jag trivs med och känner mig trygg ihop med.

Det var riktigt roligt att prova att sitta upp och ner i en bil som voltat. Vi fick lära oss hur man skulle göra ifall detta oturligt nog händer. Man ska aldrig knäppa loss sig själv, utan istället sätta upp händer och fötter i taget, och sedan lossa bältet med ena handen. På så sätt bryter man inte nacken...

Det som var roligast med hela dagen var att jag fick köra bilen själv. Känslan av att sitta där och ratta mellan "älgarna" helt ensam, och endast ha en radio i bilen som sa "ja, nu ser du vad som händer om du kommer i 70 km/h på en isig väg med älgar i vägen". Vi kan säga såhär: jag var ute i "diket" ett par gånger. Men det var riktigt roligt. Jag sladdade flera varv ibland faktiskt.
Och for your information - när jag kom hem sov jag i flera timmar. Det var faktiskt väldigt psykiskt påfrestande då koncentrationen behövde ligga på topp hela tiden.


Kommentarer
Postat av: Sanne

Jag har aldrig hört om någon som har misslyckats med halkan, vad gjorde hon för fel? :)

2009-06-17 @ 19:23:34
URL: http://sannekrulltott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0