Imorgon är det sommar. På riktigt.

Imorgon, när det är tisdag är det sommar. Och det är på riktigt. Varför? Jo, för att två program som jag förknippar med sommaren så mycket så att det nästan inte går att beskriva tar sin början imorgon igen (hur många säsonger har inte gått nu, tänker jag). Ni undrar kanske vad jag pratar om...
Morden i Midsomer.
Allsång på Skansen.


En sommar är ingen sommar utan jordgubbar, mjölk och socker en tisdagskväll (som alltid) med först Allsång och sedan Chief Inspector Barnaby. Jag är inget stort fan av allsången, inte heller Anders Lundin. Men det är rutin, det är sommar, det är ett måste. Jag älskar att få se ut över Djurgården (på TV, jaja, jag vet) och höra "Stockholm i mitt hjärta...". Jag älskar det så mycket så att ni inte kan förstå. Det måste även vara minst en gång i Strömstad, där mina morföräldrar har sommarställe. Det är också tradition. Dit åker jag nästa vecka!
Och nu längtar jag galet mycket till imorgon när det börjar igen.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Åh jag kan inte hålla med mer! Allsång med lite håkan och några mord med Barnaby, då är sommaren här :)

2009-06-22 @ 17:02:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0