En lördag i London

Även idag började vi hyfsat tidigt.
Vi åkte in till Oxford Street, shoppinggatan i London. Jag letade efter mina Hilfigerskor, men de fanns heller inte i London så jag gav upp. Sedan besökte jag självklart Topshop! Och även här fick jag svag ångest, för det var så mycket vackert som man så gärna hade velat ha med sig hem (för Topshop i Arkaden, GBG är en skam för varumärket Topshop!!). Sedan åt vi lunch på Garfunkel, och efter det ringde jag Martina för att se hur kvällen var tänkt. Vi pratade lite och kom överens om att höras senare.



Min klänning som jag köpte på Topshop, Oxford Street.



Lunch på Garfunkel.


Sist men inte minst intog vi Primark. Eller vi? Alla intog Primark, hela världen intog Primark kändes det som. Det var katastrofalt, det var kaosartat... Det var sjukt mycket människor helt enkelt!
Efter Primark åkte vi hem där vi åt middag i grannbyn Esher, på en restaurang som heter Red Pepper.



Galet mycket människor på Primark.



Middag på Red Pepper i Esher.


Än en gång ringde jag Martina, och vi kom denna gång överens om att jag skulle vara inne på High Street Kensington vid halv elva. På grund av att min skjutsare ville dricka vin så fick jag sätta mig på den söta puben Prince of Wales och titta på människor med en Bacardi Breezer i handen i ungefär en timma innan Martina kom och mötte upp mig.
Vi gick tvärs över gatan in till Amika. Och för mig - en icke så världsvan klubbare, så var det rena drömmen. Och allt var gratis förutom garderoben, precis som det borde vara!
Efter någon timma skulle vi åka vidare till en annan klubb, men jag och Martina ångrade oss på vägen och gick tillbaka till Amika. Vid 3-snåret gick vi hem, efter en hel del drinkar och andra upptåg. Vi tog en taxi och åkte till Hammersmith där vi övernattade i Martinas pojkväns lägenhet.
Trackback
RSS 2.0