Mitt 2008

Här ska ni få höra en sammanfattning av 2008.
I januari fyllde jag sjutton år, och började även blogga. Det var först på skämt, en kompis till mig hade börjat blogga om mode, och jag tillsammans med en annan tjej skulle bevisa att jag var bättre på att blogga om mode och kunde dra fler läsare. Det blev min första "seriösa" blogg, och det blev även ett slags drog. Jag hade min första egna fest i samband med min sjuttonårsdag, och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag tänker tillbaka på den. I mars hade jag min andra fest, något jag aldrig kommer att glömma. Den var här hemma hos mig, och det var kändistema. Det var jätteroligt, och det var totally värt det trots min mammas utbrott.

Vårmånaderna flöt på, jag gjorde inte speciellt mycket anmärkningsvärt, förutom att jag lyckades få bra betyg, flyttade min blogg till devote och slutade ettan. Sommaren bestod av jobb, jobb och åter jobb. Jag lärde mig mycket nytt i samband med detta - tog mycket ansvar, fick en del utskällningar som jag var värd, och blev helt klart mer vuxen. I juli åkte jag till Barcelona, och sedan till Öland med min pojkvän Ludwig, hans mamma och en familj till. Det var en fantastisk vecka. Och Barcelona  var hur roligt som helst det också.
Min farmor dog i juni, något som gjorde mycket ont. Hennes begravning var det värsta jag har varit med om tror jag, jag har aldrig gråtit så mycket. Men det förde något gott med sig - jag fick träffa min ingifta faster Taty (Tatiani) för första gången. Dagen efter min farmors begravning gick jag på bröllop, där jag även sjöng för brudparet. Det var en upplevelse. Och det stärkte mitt självförtroende.

Hösten kom, med nya utmaningar. Skolan började och jag fick komma Pernilla nära, vilket jag är väldigt glad att jag fick. Jag älskar skolan men det var faktiskt då, när jag började tvåan, som jag började älska den. I oktober flyttade jag min blogg från devote, av olika skäl, hit till blogg.se. Jag är supernöjd ska ni veta. I samma månad åkte jag till New York, tredje gången jag besökte USA, men nu en ny stad. Det var fantastisk roligt. The time of my life, ungefär. Jag shoppade som en galning, gjorde slut på alla pengar jag hade sparat sedan sommarens hårda arbete.
I slutet av november åkte jag ner till Malmö, och deltog i The European Youth Parliament under en session. Det var en upplevelse vill jag lova. Den visade mig hur roligt det är med politik och även med skolarbete overall. Det är sjukt roligt att veta mycket, jag vill bara sluka kunskap efter det.
December gick redigt fort, med skola, luciarepetitioner och luciauppträdanden.
Efter att jag hade läst Fotografisk Bild A i skolan i ungefär 3 månader bestämde sig min mamma för att köpa mig en systemkamera... och here we are.
Tack för ett bra år, men 2009 lär bli bättre!

Kommentarer
Postat av: Missbumblebee

Ja, du får gärna sätta upp mig på den listan och kontakta mig nör det blir dags :)



Ha det bäst!

//MIssbumblebee

2009-01-01 @ 18:57:51
URL: http://missbumblebee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0