Mina Nikoninställningar

Emma frågade mig om vad jag hade för inställningar på min Nikon. Och det är ju olika... Lite svårt att svara på. Jag brukar främst köra på Auto, då jag inte har lärt mig så mycket än. Men när jag vill göra bilder med lång slutartid, som denna till exempel, så sätter jag det bara på Auto (blixt avstängd) alltså den som är under Auto.
Dock har jag fått för mig att om man ska ta bilder med lång slutartid inomhus så kan man inte sätta det på Auto (blixt avstängd). Då har jag hört att man kan sätta på M (Manuell) och sedan ställa in blixten på bulb.

Som ni ser är jag ganska kass på detta, speciellt på att förklara. Jag bara gör liksom. Jag bara går ut, försöker ta ett kort. Min fotolärare säger att jag bara.. bara ser bilder, motiv och sådant. Jag vet faktiskt inte hur jag gör, jag bara gör helt enkelt.
Och jag har inte ens haft min kamera i en månad... så klaga inte på att jag inte är så bra. Haha.


Kommentarer
Postat av: emma

Jo, men det är ju då jag ska åka^^

2009-01-27 @ 12:57:35
URL: http://emmastavmark.blogg.se/
Postat av: G Ö T E B O R G S F L I K K A < ' 3

va? knappt en månad ? :O

2009-01-27 @ 15:56:02
URL: http://goteborgsflikka.webblogg.se/
Postat av: Fina

jag har haft min kamera i ungefär en månad också, en nikon d60 och jag kan rekommendera dig att alltid sköta ALLT manuellt så länge det inte är något som rör sig. man lär sig otroligt mycket.

2009-01-27 @ 20:52:07
URL: http://www.metrobloggen.se/fina

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0