Min klumpiga dag

Vi kan börja med att säga att jag var lite för trött imorse. Hade svårt med koncentrationen under lektionen, men det gick faktiskt jättebra. För de som inte vet så hatar jag att växla ner på ettan - har issues med den växeln, för det brukar bli kärringstopp på den. Men idag gick det finfint.
Hur som helst så skulle jag ta tåget inifrån centralen hem till Lerum. Och tågen brukar antingen gå från spår ett eller spår två. Jag kollar inte på skyltarna vad det står, utan tar den som det står något på. Den andra var det bara lite problem med, fick jag veta senare, det syntes inte lika bra.
Tåget ska avgå 17 över, och in this case 17 över nio. Men, jag går på tåget typ 10 över, och två minuter senare går det. Och jag får panik. Frågar en kille vart tåget går och tänker "Ah, men det är Kungsbackatåget säkert, då går jag av på Liseberg". Men inte då. Det var tåget till Trollhättan...
Jag grät nästan.
Inte nog med detta - jag spillde ut mitt skållheta te över mina lår när jag satte mig ner. Inte allt.. men lite räckte för att jag skulle kvida och få tårfyllda ögon.

Jag gick av i Älvängen, tillsammans med en tjej som inte pratade svenska. Så jag fick guida henne i ungefär 3 timmar, hon hade också gått på fel tåg. Vi satt där, hon och jag, på Älvängen station i en timma. Men inget tåg kom... Som det stod att det skulle göra... Så vi gick till Statoil och jag frågade om de kunde kolla tabellerna. Vilket det gjorde, och 1½ timme senare var vi tillbaka i Göteborg.

Japp, det var min dag. 3 timmar ute i vildmarken/Älvängen. Jag hade ingen kraft att gå tillbaka till skolan efter det, utan gick hem och sov. Har en sjuk huvudvärk nu, kan knappt sitta här. Också har jag tittat på fyra avsnitt av Grey's Anatomy.

Det är tur att man har en lillebror som kan borsta håret på en, medan man bloggar.  Mmmh, det är skönt!

Kommentarer
Postat av: ludde

åh min lilla stackare :< hoppas inte att du grät :(

2009-01-19 @ 19:35:38
Postat av: Anonym

haha, min lilla klant. tur att du kom hem iaf :)

2009-01-19 @ 21:00:55
Postat av: Anonym

Nämen snuttan då , STACKARS DIG ! <3

2009-01-19 @ 22:02:20
Postat av: Gabriella

Nämen snuttan då , STACKARS DIG ! <3

2009-01-19 @ 22:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0