I'm off!

Nu ska jag åka in till stan, men först packa en söt liten väska inför övernattningen (skarfötters med Pernilla och David, frågetecken). Jag ska alltså sitta som publik ihop med Moa i SVT:s Debatt. Det ska bli spännande. Det som diskuteras idag är Sharialagar, alltså Rosengårdsrapporten och även tennismatchen mellan Israel och Sverige och om hur den ska spelas utan publik.
Just nu, spontant, känner jag att - angående Israel-Sverige-tennismatchen - så ska man inte blanda ihop politik och sport. Sport är fredligt och det mesta som görs inom sporten är till för att bygga band och relationer. Det blir då fel att vi bojkottar länder, speciellt Israel - som är en demokrati. I så fall borde vi bojkotta alla matcher i alla sporter som spelas mot Cuba, Vitryssland, Venezuela, Saudiarabien etc. Och som jag sa så är ju Israel en demokrati...
Vad gällande Sharialagar så är det där väldigt svårt tycker jag. Så jag tänker faktiskt inte uttala mig, varken nu eller senare. Jag är i vilket fall inte främlingsfientlig, men jag tycker att jämlikhet innebär att alla står lika inför lagen, så bara för att man tror på en speciell sak ska man inte ha andra lagar om man lever i ett samhälle tillsammans...
Hoppsan, nu uttalade jag mig ändå - men jag är sjukt kluven i frågan, får läsa på mer så att jag får en bättre uppfattning!
Så på tvåan klockan 20.30, ni kanske får se en glimt av mig i rosa-vit-randig Ralph Lauren skjorta!



Ska möta upp Moa runt kvart över sju vid Nordstan.

Kommentarer
Postat av: jossan

hej! hamnade här av en slump, snygg blogg! hoppas allt är väl.

2009-02-24 @ 22:35:58
URL: http://repeater.blogg.se/
Postat av: fan

israel är ett land utav förtryck som förstår människan, en global bojkott hade varit givande!

2009-02-25 @ 09:39:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0