För att längtan och saknad...

...är precis samma sak!
Längtan är en lite mer positiv vinkel utav saknad. Och jag tycker inte speciellt mycket om att varken längta eller sakna.
Jag har superdåligt tålamod. Gillar verkligen inte att behöva vänta på saker. Därför så är inte längtan den känsla som jag främst tycker om. Nejdå, inte heller saknad - den negativa versionen av det hela.
Nej - jag vill att allt ska ske nu. Nu, nu och precis nu. Ingen annan dag, inte imorgon, inte nästa vecka, inte nästa år. Allt ska ske nu. Omedelbar tillfredsställelse av behov eller något sånt sa min lärare att det heter. Jag minns inte riktigt. Och det kan vara vad som helst - det kan vara något jag vill köpa, det kan vara något jag vill göra eller det kan vara någon jag vill träffa. Ganska jobbigt, om jag ska vara ärlig. Jag borde träna bort det, kanske.
Eller vara den där barnsliga tjejen som gör bilköer av Ahlgrens bilar...

Living for today
But you just can't find tomorrow
Talking about the joy
But it never stops the sorrow



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0