Mitt smink

Åh, jag tycker det är himla roligt med smink, så idag ska ni få se det jag använder. Jag vet att jag har gjort detta flera gånger, men jag tycker att det är roligt! Jag är inte lika duktig som många andra och skyddar huden och grejar, därför använder jag ganska mycket smink. Men ska jag vara ärlig så är jag (ihop med världens bäst vän Anna) en av de få som tycker det är snyggt när man har hyfsat (notera hyfsat, inte jätte-) mycket smink. Eller hellre det än så att det ser ut som att man bara har rester i ansiktet. Jag har bestämt mig för att köpa ett serum från Make Up Store när jag har råd (ja, jag är pank efter himla New York).

Men men. Jag har sminkat mig sedan jag gick i sexan, och jag har testat runt massor med olika produkter. Dessa är de som jag ständigt återvänder till.



Basen
1. Nivea Visage - Moisturizing Day Care (tar på nattkräm på kvällen)
2. Max Factor - Colour Adapt Golden
3. Isa Dora - Velvet touch compact powder
4. H&M - Bronzing Powder



Tillägg
1. Make Up Store - Blush Seashell
2. Lancôme - Courbe Virtuôse
3. Lancôme - Le crayon kôhl (på ögonlocket)
4. Victorias Secret - Beauty Rush Lip Gloss (favorit - Candy, Baby)



Party

Här gäller det för mig att fokusera lite mer på ögonen, det är den enda skillnaden jag gör när jag går ut. Och då har jag några olika paletter att välja mellan.
1. Isa Dora - Triple Eye Shadow 87 Pot-pourri
2. H&M - Vit kajalpenna
3. Lancôme - Star Bronzer Bamboo Powder
4. Sivanna - Eye Shadow Set 08
5. H&M - Eye Shadow Evening Sand



Redskap

Jag har alltid alla mina redskap i en liten, enskild necessär så att de inte ska kladda ner i min stora necessär.
1. Foundationsvamp
2. Pudervippa
3. Puderborste
4. Rougeborste
5. Ögonskuggspensel
6. Ögonskuggspensel (med hår så att man kan blenda)
7. Pincett
Trackback
RSS 2.0