Gömt arkiv som visas vid mouseover



Stilmallskoden (klistra in längst ner i stilmallen):


Kodmallskoden (i videon förklarar jag hur du använder denna kod):


Sanna tipsar:
Du kan givetvis använda denna kod till dina kategorier, senaste inläggen etc. också, men tänk på att om du använder denna kod på flera element så måste du byta ut alla hashtags i css-koden (stilmalls-koden) mot punkter, då det inte blir en unik kod, utan en återkommande. Om du undrar vad jag menar med det rekommenderar jag dig att titta på min film om grunderna i CSS och HTML och vad som är skillnaden mellan en hashtag + id-selektor och en punkt + class-selektor.

Kommentarer:

1 dite:

skriven

Superbra tips!
Kan inte du visa hur man gör en sådan meny som du har?
Kram!

Svar: Här på bloggtips eller min vanliga blogg?
sannas rum

2 Anonym:

skriven

Hej!
Kan inte du visa hur man lägger ikoner som t.ex instagram på profilen, också när man ska skriva sitt konto och allt det där.
Kram!

Svar: Fattar ingenting faktiskt. Menar du en bildlänk så har jag visat det, men du en textlänj så har jag visat det också. Leta gärna först!
sannas rum

3 Emma:

skriven

Tack så mycket för att du har så bra tips och förklaringar! Jag gjorde just om min arkivmeny till en sådan här nu, men lyckas inte ändra typsnittet till det jag använder på resten av layouten. Kan du hjälpa?

Svar: Absolut, dock är det lönlöst om jag inte kan se dina koder så du får lägga in det igen. Kan inte se att det ligger nåt där nu.
sannas rum

4 Emma:

skriven

Tack, vad snällt! De ligger uppe, men bara på arkivsidan. Här: http://emmas.blogg.se/2014/april/

Svar: Sorry för sent svar, här kommer det i alla fall! Jag vet inte om detta kan vara fel, men om du kollar på color: #fff på fjärde raden under #hidden så är det inget semikolon efter. Det kan som sagt vara därför så lägg till det (och ta troligtvis bort #fff i och med att det är vitt och lägg dit #000 istället)
sannas rum

5 Emma:

skriven

Yes, det funkade!!! Stort tack!

Svar: Ingen fara :)
sannas rum

Kommentera här: