Önska inlägg !

Nu låter jag er önska inlägg ! Det är bara att lämna en kommentar här med vad du vill lära dig så ska jag göra videos på löpande band sen, hehe . Nej, men jag behöver inspiration, jag minns knappt vad jag har gjort för videos under dessa 4 år, så jag skulle behöva era tips !

Eller finns det något annat ni önskar ? Kanske en annan design ? Har ni tips för navigeringen eller något liknande ? Har ni svårt att hitta och vad kan jag göra åt det ? Ni får hemskt gärna tipsa mig !

Och glöm inte att följa bloggen via bloglovin' så att ni hänger med på alla nya tips !

Kommentarer:

1 Ida:

skriven

Hej!
Jag skickade in till dig för ett par månader sedan och undrade om du kunde visa hur man gör så att titelheadern går utanför båda kanterna på content. som en banner liksom. Som nevnarien.se har det.
Du svarade och sa att du skulle göra det, men har inte sett den än? Kanske ett bra förslag? =)

Svar: Jag håller på att lära mig det as we speak då jag håller på med en design för Ottilia Lindell. Så så fort jag får kläm på koderna och kan hantera dem så ska jag göra video!
sannas rum

2 Sanna :

skriven

Hej! Ja undrar om du skulle kunna göra ett inlägg om hur man gör en slidedown eller vad det heter. Det som du har i "Länkar" fast över hela som aroundimages.se har högst upp som hon har döpt till "Meny"?

Svar: Alltså, hon har ju tagit mina koder, kopierat rakt av, gått in i mina kodmallar/stilmallar och tagit dem, så just för tillfället har jag ingen lust att visa det, då jag fortfarande känner mig kränkt över hur hon tagit koderna . Det är ju jag som har skrivit dessa koder och fixat så att de är kompatibla med blogg.se, och hennes heter plötsligt exakt samma sak som jag har döpt dem till, vilket gör mig ganska förbannad . Så jag kommer avvakta med det.
sannas rum

3 Stella:

skriven

Åh jag har längtat efter att du ska säga något sådant här haha!
Jag har några saker jag inte lyckas med, lite småtrix som skulle vara kul att kunna.
1. Hur man har till exempel publiceringsdatumet på inlägg utanför wrappern eller vad man nu ska säga. Många av de nya temamallarna har så, exempelvis cotton.
2. hur man styr en dropdown meny. Jag vet inte om det är jag som är dålig eller de dropdown koder jag använt dom inte samarbeta men det går fan inte att göra dem till vad man vill! Jag skulle vilja veta hur man gör så att det som "droppar ner" är lika brett som wrappern (och centrerat så det går inte utanför wrappern, exempel blogg.se's standardmall Polaroid-Grey till exempel och hur man
3. Fortsätt som du gör med annorlunda tips om detaljer som enligt mig gör en hel design!
4. Hur man gör wrappern "vitgenomskinlig". Har aldrig lyckats med det haha...
Tack för en toppenblogg!!

Svar: Massor av bra grejer där ju :D Ska jag ta till mig :) Får klura lite på ngra, för vissa är jag inte helt hundra på själv, haha ;P Så jag ska kolla runt lite hur jag har gjort och sådär och se vad jag kan göra :)
sannas rum

4 ssiren.blogg.se:

skriven

oj roddig kommentar haha!
* som inte samarbetar
* hur man centrerar dropdownen så där allmänt bara, inte bara left eller right.

Svar: Absolut, ska försöka kolla på det, jag är lite dålig på när det kommer till att centrera saker ;D hehe
sannas rum

5 emma ~ sjufoto! ッ:

skriven

tror redan att du har gjort ett tips på detta, men kan inte hitta det.. :( Hur gör man två kolumner i sin meny? :)
kram

6 Anonym:

skriven

tipsa om en sådan flik som du har i din vanliga blogg med änkar. hur man får in en sådan o att den kan röra sig, alltså gå nedåt o visa länkarna när man rör musen över.

Svar: Har redan sagt att jag inte kommer visa det :)
sannas rum

7 Maja svensson:

skriven

Åh jag skulle gärna vilja veta hur man gör ett kommande dom "rullar" ner som på denna bloggen: http://ninadobrevdaily.blogg.se

Skulle vara jääätte bra!

Svar: Det ska jaag se om jag kan fixa :D Tack för tipset !
sannas rum

8 Julia:

skriven

Hejsan! Jag har en fråga, jag har haft min blogg rätt länge nu och jag har alltid haft mina bilder i storlek 800px, och vill gärna ha dom i mindre storlek. Finns det något sätt så man kan ändra så att alla bilder förminskas eller måste man ta bort gamla inlägg och bara börja ladda upp bilder i den storleken jag vill ha? :) xx

Svar: Hej ! Du kan alltid söka upp .image i din stilmall och ändra width till det du vill ha .. problemet där är att de blir ju oproportionerliga; ändras bara på bredden, så det funkar ju bara om alla bilder är i samma storlek och du ändrar height också .. Annars vet jag tyvärr inte, man kanske kan ställa in ngn auto-grej, men jag vet inte vad tyvärr.
sannas rum

9 MICHELLE:

skriven

Kan du visa om hur man får kategorierna i BOKSTAVS ordning? =)

Svar: De hamnar automatiskt i bokstavsordning. Om du lagt in den manuellt får du lägga dem i bokstavsordning själv :)
sannas rum

10 Adam :

skriven

hej jag undrar hur man gör så alla bilder hamnar i mitten ??

Svar: Gå ner till image och lägg text-align:center; tror jag.
sannas rum

11 Adam:

skriven

hej igen, jag vill inte verka jobbig eller något men det funkar inte :/

Svar: Man kan ju göra det i inlägget annars :)
sannas rum

12 ACIRES - Fotograf i Skåne:

skriven

Jag säger som någon annan, jag skulle vilka veta hur man får rubrik bakgrunden att gå "utanför" som du gjorde på Ottilias design. :) Får till det på rubrikerna i menyn men inte inläggsrubriken :)

Svar: Det har jag gjort film om nu :)
sannas rum

13 Stella:

skriven

Hej igen haha :)
Jag har på senaste tiden börjat hitta massa coola bloggrejer, men allt är i css. Och jag fattar inte (!!) hur man får in det? Får in alla koder förutom den där som gör det så coolt haha. Så en film om hur man gör css-dokument (om det är det man gör haha) & speciellt hur man får in det på blogg.se vore helt sjukt uppskattat! Tack igen för en kanonbra blogg!

Svar: Css-dokument är stilmallen. :)
sannas rum

Kommentera här: