Kolumner med tabeller



Stilmallskod:


Kodmallskod:


Kommentarer:

1 Elin.:

skriven

Hej!
Jag har en snabb design fråga. Jag har suttit in en 'bild' som 'överst' på min meny, men det går inte att få den rätt? :s
Den kommer typ för mycket åt höger, och jag vet inte vad jag ska göra! :s

Och det är inte en vanlig bild (som en profilbild eller så) utan det är en sådan som sitter högst upp på meny- alltså överst (ovanför) menyn.. Vet inte hur jag ska förklara det?
Men du kan se min blogg här:
http://elinbrolin.webblogg.se/provar

Svar: Du får börja med att prova att lägga den inom div id box och kolla om det fungerar.
sannas rum

2 Elin:

skriven

Snälla, vad har hänt med min design nu?!
Jag förstår inte D:

Vad har jag gjort fel och hur kan jag göra tillbaka den?

3 Elin:

skriven

När man klickar på 'comment here' så kommer man till fel länk, det läggs in " %20 " och då måste man ta bort det för att komma till min kommentarssida. Vad är felet då och kan jag ta bort ' %20 ' så att man kommer till min kommentars sida direkt?
Sedan har även min meny hoppat ner rejält på kommentarssidan, vad kan man göra åt det?

Förlåt att jag frågar så mycket frågor, vill bara kunna 'inviga' min design ikväll och ingenting fungerar som jag vill längre :'(

4 Elin:

skriven

och min bild har även hoppat åt vänster, eller hela inlägget (bild + text) har hoppat till vänster, och jag har inge padding eller så... Vet du vad det felet är också? C:

Svar: Jag vet inte, du får prova dig fram så du lär dig nåt. Måste dock påpeka att jag tkr det är tråkigt att du i princip kopierat Nathalie Torpenbergs design rakt av.
sannas rum

5 JuliaWennstig:

skriven

Hej!
Tänkte bara höra om du vet hur man får ett mellanrum på kommentarsidan, mellan själva inlägget och kommentarerna? :)

Hoppas att du förstod vad jag menade :)

Svar: Menar du ett mellanrum så att man ser bakgrunden?
sannas rum

6 Maja:

skriven

Hej! Jag har antagligen råkat tagit bort min ''Tidigare inlägg'' knapp i min arkiv sida och jag vet inte hur jag ska lägga till den igen! Jag har tagit koderna i kodmallen för Kategorierna, men det ger ändå inget resultat på arkiv-sidan! Så undrar om du vet? Kram!

Svar: Man kan inte ha "tidigare inlägg" på mer än kategorisidan, den funktionen finns inte på de andra sidorna.
sannas rum

7 Maja:

skriven

Jaha! Men vet du hur man visar hela månaden? För nu visas inte hela månaden utan bara några!

Svar: Ja man får ändra antalet inlägg som visas, jag har 300 inlägg på arkivsidan. Finns tips om det här http://sannasrum.blogg.se/bloggtips/2012/february/andra-antalet-inlagg-som-visas-pa-framsidan.html (det är samma princip men du gör det under "Arkiv" istället för på framsidan)
sannas rum

8 vilma:

skriven

Heej! Jag har precis använt mig av din träningsdesign på min blogg och den är verkligen jättefin! Men jag såg att själva profiltexten + bilden inte är med i designen. Antar att du bara glömt lägga in det i den desigenen man laddar ner eller nått. Skulle du kunna fixa det? Det skulle vara så snällt! :)

Svar: Hej! Nej det har jag inte, däremot har du lagt in en annan kodmall än Framsidan i Framsidan, så lägg in rätt sida på rätt sida i bloggen så kommer profilbild och profiltext att finnas med.
sannas rum

9 vilma:

skriven

tack så mycket, nu funkar det! :) En liten snabb fråga till, går det att ändra på texten i header? ("work hard and see results")

Svar: Om du gör en egen header så kan du det :)
sannas rum

10 Anonym:

skriven

okej! :) hur lång och bredd är headern?

Svar: Du får spara ner den och kolla :)
sannas rum

11 FrökenTV, bloggen om tv och film:

skriven

Hej!
Hur håller på att gör om min design och skulle vilja ha en meny över header (ungefär som du har) fast med bild+presentation istället för kategorier men förstår verkligen inte hur man gör det :( skulle du kunna förklara hur man gör? vill verkligen ha så.

Svar: Jag har gjort ett tips om det så kolla på det!
sannas rum

12 PrincessLillaLii:

skriven

Hej Sanna! Jag kunde inte maila dig så jag skriver det här istället. På min blogg kan man inte trycka på "kommentera (0)" knappen, och inga länkar i själva blogginläggen heller. Vet du vad som är fel? För som det är nu så kan man inte kommentera min blogg alls, vilket jag tycker är riktigt riktigt tråkigt. Hade uppskattat om du kunde hjälpa mig! Kram

Svar: Jag kan trycka på allt det, så för mig funkar det :)
sannas rum

13 Linda Jungarå:

skriven

Jag gillar Blogg.se's egna tema Fashion som jag tror Smäm www.smäm.se använder i sin nya design. Går det att använda den men göra lite egna småjusteringar typ inte ha sociala ikonera på sidan och kommentatorsfältet utan ha de under inläggen och liknande.

Om det går så skulle jag nog vilja anlita dig så att du hjälper mig med det i sådana fall :D.

Svar: Det ska inte vara några problem tror jag inte :) Jag tror till och med att jag har sparat ner den designen, så du behöver inte "Köpa" den hos blogg.se :)
sannas rum

14 Linda Jungarå:

skriven

Va najs! Ska fundera lite mer på hur jag vill lägga upp den sedan mejlar jag dig ;)

Svar: Toppen, gör så :)
sannas rum

15 Maja:

skriven

Hej! Jag undrar hur man flyttar själva rubriken så att den flyttas upp eller åt sidan osv. Det funkar inte med margin och med padding så flyttas bara bilderna som jag satt in som inläggsbubblor, kan du hjälpa mig? Tack!

Svar: Först och främst råder jag dig att titta på min film om skillnaden mellan margin och padding och hur man använder dem. Padding är vad du ska använda, inte margin. Så som sagt, kolla på den filmen så kommer du förstå vad du ska göra.
sannas rum

16 Anonym:

skriven

Hur sätter man fast headern? Jag menar, det går ju att sätta fast bakgrunden så den åker med när man scrollar, hur gör man likadant fast med headern? (: Går det?

Svar: Vet inte, har aldrig funderat på det faktiskt, men du kan ju prova att sätta fixed på den med.
sannas rum

17 Kajsa:

skriven

Hej! Superbra tips du ger. Hjälper mig så sjukt mycket :) men en fråga. Kan man använda denna koden till arkivet också?

Svar: Om du gör ett manuellt uppdaterat skriv funkar det, men du kan inte göra det så att det uppdateras av sig själv.
sannas rum

18 Jennifer:

skriven

Hej, super bra tips men undrar vart du lägger in stilmallskoden då jag inte lyckas höra de i videon om du nu nämner de. :)

Svar: Du kan lägga dem vart som helst i stilmallen. Om det är hela regler spelar det ingen roll vart man lägger dem, men däremot när man ska ändra en egenskap i en specifik regel så är det ju i just den regeln som man ändrar. Men nu är det ju hela regler och då kan du lägga dem vart som helst, förslagsvis längst ner :)
sannas rum

Kommentera här: