Dela upp inläggen i boxar på ett lättare sätt



Först ska du alltså ta bort background: #ffffff; under #content, h3, .entrybody & .entrymeta. Stilmallskoden:


I stilmallskoden får du själv lägga till resten som du vill ha, kanske en border, en skugga eller liknande. Jag har endast lagt in bakgrunden (så att det inte är genomskinligt) och en padding så att innehållet i varje box inte hamnar ända ute i kanten = fult, hehe.

Kodmallskoden:


Sanna tipsar:
Det viktigaste av allt är att man först tar <div class="entrybox"> och lägger det överst, och sedan ska man alltså avsluta med </div> och däremellan ligger allt som har med inlägget att göra (<h3>, <div id="content"> osv.) Så man tar alltså inte hela kodmallskoden, utan att man tar den första delen och sedan avslutar taggen när där boxen ska sluta helt enkelt.

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Hej! Jag har lyckats få boxar runt mina inlägg, men vill ha rundade kanter och skugga runt varje box. Att lägga till rundade kanter var inga problem, men när jag lägger till skuggan kommer den bara mellen inläggen, och inte runt om hela boxen. Vet du hur jag kan fixa detta?

Tack för alla bra tips!!

2 Ellen:

skriven

Hej! Jag verkar ha samma problem som ovanstående, när jag försöker lägga en skugga runt boxarna så blir det en skugga kring mellanrummet mellan inläggen istället. Eller det blir i alla fall bara skugga över och under själva inlägget och inte på sidorna, så jag antar att det är mellanrummet som fått en skugga istället. Vad har jag gjort för fel?

Tack för all hjälp och alla bra guider!

Kommentera här: