Att vara lyckligt lottad - en tankeställare



Bilden har egentligen inte något med texten att göra - men jag älskar vita blommor!


I fredags kväll var vi på middag hos underbara Valentina och Fransisco i deras minst lika underbara lägenhet (helt ärligt ska jag nog fråga om jag kan få ta lite bilder av hur snyggt de har det!). Vi pratade mycket om hur det en gång varit. När man precis flyttat hemifrån och det kändes som att världen låg för ens fötter, men så vändes saker och ting upp och ner. Ni som följt med mig under en längre period minns säkert hur det var för mig hösten 2O11 när jag helt plötsligt stod utan lägenhet. Jag var nära att var tvungen att välja mellan att lämna Roberto eller sluta på jobbet - och båda de alternativen innebar att jag skulle behöva flytta hem. Jag älskar min familj, men hade bott hemifrån i över ett år, och kände inte att det skulle vara ett steg framåt i min utveckling att bo i mitt flickrum igen.

Vi stod där, det var en turbulent tid, och det kändes som att himlen rasade ner. Vi fick knappt någon notis om att vårt andrahandskontrakt skulle gå ut. Ingen framförhållning utan jag hade mindre än en månad på mig att lösa ett boende. Jag försökte med allt. Till slut hade vi bara tur - vi mailade vårt nuvarande byggnadsbolag och frågade angående en intresseanmälan, en halvtimme senare fick jag ett telefonsamtal om en ledig lägenhet. 2O år gammal och ett förstahandskontrakt. Vi hade en sådan fantastisk tur. Innan hade vi sovit i en 9O-säng, och förlikat oss med det - vi fick i alla fall vara med varandra. Nu hade vi endast köksgeråd och en 18O-säng. Och en tjock-TV. Men inget annat på 63 kvadrat.

Jag hade skrivit en inköpslista inför London. Den innebar shopping och utgifter för tusentals kronor. Men jag insåg att jag kanske borde värdera om mina pengar. Lycka kan inte mätas i pengar, i materiella ting. Lycka mäts i upplevelser, i goda vänners sällskap, i att få upptäcka nya platser, i att få ligga i soffan en lördagskväll utan att känna några som helst måsten. Det är lycka. Lycka är inte att ha allt det senaste, allt det dyraste. Lycka är att kunna se tillbaka och se att saker och ting har gått åt rätt håll.

Kommentarer
Postat av: None None

Hej Sanna!
Jag skulle verkligen behöva hjälp med blogg design, då jag har hållit på i över en månad nu men kommer ingen vart..Jag vet nästan exakt hur jag vill ha det! bara att jag inte klarar det själv! jag har även förökt med några av dina gratis designer men får inte till headern mm.. Kram på dig// Vanessa Werkelin

Svar: Absolut, om du vill ha en personlig design så går de från 350kr :)
sannas rum

2013-09-23 @ 16:14:27
URL: http://vanessaw.blo.gg/
Postat av: B R O W N S U G A R

fina sanna, så sant! <3

Svar: du är himla fin du med :)
sannas rum

2013-09-23 @ 17:13:27
URL: http://www.brownsugar.blogg.se
Postat av: Rhoda Rodis

Sv: Ja visst gör de? :)
Härlig sommar bild, allt bra idag? :)

2013-09-23 @ 17:14:31
URL: http://fotografsiiidan.blogg.se
Postat av: Johanna

Håller helt med dig! En sak jag tycker är lite rolig som visar på just det är att jag när jag var yngre skrev långa önskelistor inför födelsedag och julafton och visste massa saker man så gärna ville ha. Nuförtiden kan jag knappt komma på några materiella ting jag vill ha alls, för nu är det viktigaste för mig att vi alla samlas i familjen, att alla mår bra och att vi har en himla trevlig jul ihop. Upplevelser är verkligen betydligt mer värda än materiella ting, och det känns skönt att ha kommit till insikt med det så tidigt i livet ändå :)

Svar: Jag håller helt med dig, och ska jag vara ärlig så skriver jag fortfarande långa önskelistor. Men jag kortar alltid ner dem, eller skriver av dem helt.. Efter ett tag inser jag att det inte är värt det. Jag inbillar mig ofta att jag ska bli lycklig av alla de där sakerna, men det blir ju aldrig lycka!
sannas rum

2013-09-23 @ 17:52:55
URL: http://legenwaitforitdary.devote.se
Postat av: sandija-döv-adopterad-fotografi

haft en bra måndag? Kram!

2013-09-23 @ 20:35:12
URL: http://fames.se/kwieien
Postat av: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Ja lycka kan absolut inte mätas i saker. Även om jag ändå blir väldigt lycklig av att bo just där jag bor.

Svar: Ja men det tkr jag är något man kan vara lycklig över!
sannas rum

2013-09-23 @ 20:44:29
URL: http://lottizdays.blogg.se
Postat av: Valentina

Men åå Sanna va fin du är . Ni är underbara !!!
Jag är så glad att vi har er , att jag har dig och att vi verkligen kan prata om allt:)
Snart åker vi till London , wiiiiiiiiiie
Ha en fin dag! Kram

2013-09-24 @ 09:23:02
Postat av: Martina

Du är så klok <3

2013-09-24 @ 10:28:46
URL: http://martinalinden.forme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0