Sälja guld?

Hej hörrni!
Jag och mina tjejkompisar har på senaste pratat en hel del om smyckesvärdering. Jag personligen har inte så mycket äkta smycken - det har aldrig varit min grej. Jag har ett jättefint guldarmband som jag fick ärva av min farmor, ett jättefint silverarmband från Links London och lite andra småsaker som äkta pärlhalsband osv, men jag är ganska modeinriktad när det kommer till smycken {när det gäller kläder är jag dock mer jag-tar-på-mig-det-jag-gillar-ig} och köper mer trendiga saker som sedan går ur tiden. Hur som helst så har flera av mina vänner varit och värderat sina smycken, mest i försäkringssyfte. Många väljer ju också att sälja guld - det har ju gått otaliga reklamer på TV och i radio om att sälja det guldet man inte använder. Vilket jag tycker är något bra - använder man inte grejer kan man lika gärna göra sig av med det; om det nu inte har en pesonlig och emotionell knytning till något. Men! Som jag skrev så har det ju gått väldigt många reklamer - och då kan man fråga sig ❝ Vilket företag ska man välja? ❞
Där kommer sidan guldpris.se in i bilden där du kan jämföra guldpris. På sidan hittar man otroligt mycket information, inte bara om att sälja guld utan även om Pantbanken. Det är uppdelat i olika städer, i olika kategorier beroende på vad för typ av guld du ska sälja och så vidare. Det är lätt en sida jag skulle kolla på om jag skulle sälja guld!



we it

Kommentarer
Postat av: Tjugofemte December ♡

Jag sålde allt mitt guld i slutet av 2011, fick BRA betalt och gick in tíll en lokal smyckesaffär i min stad. Guldpriset var på TOPP då kan jag säga!

2012-04-27 @ 10:39:01
URL: http://decemberme.blogg.se/
Postat av: Ditte

Jag tror inte att man skall sälja sitt guld eller silver via internet. Man skall noga kolla upp dagspriset. I Stockholm kan jag verkligen rekommendera Kaplans auktioner ( de köper in guld och silver till dagspriser) De är väldigt seriösa och kunniga.

Har anlitat dem flera gånger.

Och guld och silverpriserna kommer att fortsätta att stiga ...

2012-04-28 @ 00:00:28
URL: http://akker.blogg.se/
Postat av: sälja guld online?

Hej,



Jag tycker det är viktigt att alla tittar på de värderingsavgifter som guldköparna online tar ut. Avgifterna varierar lite, och det kan bli en hel del pengar, så se till att ni läser allt det finstilta innan ni skickar ert guld.



Kolla på följande länk för mer information: www.xn--sljaguldtips-gcb.se/s%c3%a4lja-guld-online-f%c3%b6retag-som-k%c3%b6per-guld/

Postat av: Alex Delmar

Ärligt talar är det tråkigt att se hur svenskar, ja, i stort sett alla västerlänningar SÄLJER sitt guld när de borde köpa guld
istället. Det där armbandet, bortsett från att ha sentimentalt värde, fungerar som en försäkring mot ekonomiska kriser. Ingen motpartsrisk, ingen risk för konkurs, full kontroll på ditt kapital... Och det säljer människor?

2012-06-21 @ 21:37:05
URL: http://libertysilver.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0