5 saker du inte visste




Linkin Park är det enda som gör mig lugn

När jag är arg måste jag lyssna på Linkin Park, dock bara låtar från deras tidigare album Meteora och Hybrid Theory. De andra är för mesiga... Inget annat fungerar för att få mig lugn. Jag har gjort det sedan jag gick i sexan, och det fungerar lika bra varje gång. Jag tror det beror på att deras texter är så väldigt starka, så jag inser att mina problem inte är så jättestora i jämförelse med paranoia, självmordstankar och knarkande. I vissa texter kan jag dessutom känna igen mig, till exempel i Easier to run.

Jag har aldrig provat droger
Jag har aldrig provat någon drog, och jag skulle aldrig vilja det heller. Med droger menar jag narkotiaklassade preparat. Jag har provat att röka ciggaretter och dricka, men jag skulle aldrig prova att röka på. Det lockar mig inte över huvud taget, faktiskt.

Jag har två rating-böcker hemma
Inte nog med min crushes-låda, jag har också böcker där man kan rata killar. Kul va? Haha, jag tycker det är lika kul varje gång jag läser dem och allt jag har skrivit. Köpte båda i USA, i en affär som heter Claire's. Superroliga. Man fyller till exempel i en lista från 1-5, på olika frågor. Till exempel utseende, lojalitet m.m. När jag kollar tillbaka på vad jag har skrivit kan jag aldrig hålla mig för skratt.

Jag skulle aldrig erkänna mig själv olyckligt kär
Om mina känslor inte skulle vara besvarade intalar jag alltid mig själv att jag inte känner något heller. Försvarsmekanism, antar jag. Jag har nog också den där stoltheten som man alltid pratar om i filmer - jag skulle aldrig kunna erkänna att jag har blivit dissad, tror jag. Klart jag är känslig också, och kan visa att jag blir sårad, men jag skulle aldrig gå ner på knä och böna och be.

Jag blir galen av ångest om jag inte får sova 8 timmar

Japp, jag blir alltid väldigt ångestfylld om jag inte får sova 8 timmar varje natt. Minst. Nu på senare har det blivit bättre, men när jag gick i skolan var det katastrof om jag inte fick sova mina 8. Då var jag obekväm hela dagen, och intalade nästan mig själv att jag var trött.


Kommentarer
Postat av: My

Det är samma sak för mig med Tokio Hotel som för dig med Linkin Park.

2010-08-21 @ 21:00:57
URL: http://mysn.webblogg.se/
Postat av: Lovisas corner

Den där sista stämmer bra in på mig med! Dels blir jag lätt sjuk om jag sover för lite, blir även grinig och mår allmänt piss för att jag är medveten om att jag sovit för lite, även om de endast handlar om en timma; en dyrbar timma! SÖMN ÄR VIKTIGT! Att säga; sova kan man göra när man är död, det är fanimig fel!

2010-08-29 @ 00:12:35
URL: http://lovisascorner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0