News of the world (the sanna-world)

Ja, hörrni. Hur kommer det sig egentligen att jag inte uppdaterar så ofta som jag hade velat? Jag tänkte skriva ett superlångt inlägg om det nu, eller snarare, för att ni ska få en överblick - rada upp vad det är jag sysslar med som gör att bloggen hamnar lite i skymundan då och då! Vad händer helt enkelt i mitt liv just nu?


Snart är det EU-val, och är man politiskt aktiv som jag är, så är man även "tvungen" (det är fel ord, men man gör saker trots att man kanske inte har tid med dem för att de är så roliga). Vad gör då jag? Jo, jag hjälper en förhoppningsvis framtida EU-parlamentariker med hennes hemsida. Detta tar ganska mycket tid. Ni hittar förresten hemsidan här.

Är man nykär så är man. Helt enkelt. Och jag är nykär. Så det blir en hel del umgänge med min pojkvän.

Jag hoppas så innerligt på att jag ska få mitt körkort snart. Men det är ju inget man får i Cornflakes-paketet, så man får lägga manken till ganska mycket. Köra en hel del och plugga en hel del. Just nu pluggar jag mest, ska plugga som en dåre fram till nästa lektion, som är på måndag morgon.

Mitt älskade LUF. Tyvärr har Amanda gått ur, så nu är min uppgift att tillsätta någon ny på posten som vice ordförande i klubben. Och det händer även en hel del annat - det blir kampanjande nu för Europaparlamentsvalet, som jag skrev tidigare. Dessutom är det enormt roligt att bara umgås med alla!

Ja, nu med tanke på att jag har piercat mig - för det har antagligen inte en människa missat, jag tjatar ju om det hela tiden - så låter det som att jag har en påse marschmallows i min munnär jag pratar. Och det är ganska så jobbigt, min mun går ju i ett i vanliga fall. Nu blir det en del mm:ande och en del korta svar. Jag hatar att inte kunna prata!

Och om man inte kan prata - nej, då kan man knappt äta. Jag har ätit/druckit ungefär 2 dl soppa och 1 liter drickyoghurt sedan i måndags. Känns väl sådär, och jag är konstant sugen på mat. Men det gör så in i himmelen ont när jag äter, så jag avstår faktiskt hellre än upplever den smärtan.
 
Och att inte få i sig någon energi bidrar självklart till att jag är supertrött (jag ska faktiskt gå och lägga mig snart).

När man prioriterar så som jag gör - skolan ena veckan, serier nästa, bloggen nästa... Då blir det lätt att något hamnar i lä. Och de senaste veckorna har det blivit serie-tittandet för min del. Så jag har en del att ta ikapp. Tänkte leta upp minneskortet till mitt PSP och lägga mig i ett varmt bad och titta faktiskt!

När det är fyra veckor kvar i skolan tycker lärarna att det är extra roligt att ge eleverna extra mycket att göra:
- Spanskaprov
- Engelska bokrecension
- Psykologiprov
- Naturkunskapsprov
- Essäskrivande
På tre veckor tycker i alla fall jag att det är ganska mycket. Och utöver det här så är det ju såklart läxor också; spanskaläxor, historialäxa, svenskaläxor...


Kommentarer
Postat av: Klara Blix

Taaaaack , kram på dig. :D

2009-05-14 @ 15:58:56
URL: http://Blix.devote.se
Postat av: becca

sv: Tack så mycket! Super härlig blogg också!=)

2009-05-14 @ 16:06:59
URL: http://lillabecca.devote.se
Postat av: Sanne - Just nu bloggdesign-tävling!

Tack så mycket :)

Gud vad mycket olika saker du har för dig! Bra gjort att hinna med allt och ha en blogg samtidigt! Go girl!

2009-05-14 @ 16:21:56
URL: http://sannelovesjoel.blogg.se/
Postat av: Linnea

svar: Exakt! Sen gäller det ju inte bara kristna utan också många som "bestämt sig för att hata homosexuella", som tex bara för någon dag sedan då någon ordförande i RFSL blev nerslagen. Såna hatbrott sker ju dagligen både psykiskt och fysiskt. Fast det värsta är väl ändå kristna familjer där en dotter eller son kommer ut ur garderoben och verkligen blir utstött. Fattar inte hur man kan göra så och verkligen tro att de är onormala som väljer att älska en av samma kön.



Känner igen det där med maten - att pierca tungan är verkligen världens bästa bantningskur haha

2009-05-14 @ 16:22:30
URL: http://linneah.devote.se
Postat av: Lucia

sv: Kul att du gilla det :)



fin header :)

2009-05-14 @ 17:08:33
URL: http://justoneday.devote.se
Postat av: matilda

Tack tack. Dina bilder var ju finare. :D

2009-05-14 @ 17:37:13
URL: http://matildamo.devote.se
Postat av: emma

sv; det var en tjej som hjälpte mig, men tack i allafall sanna :) ha en bra kväll.

2009-05-14 @ 17:54:53
URL: http://heeyholetsgo.blogg.se/
Postat av: Linnea

svar: Ja herregud, vi får helt enkelt lära våra barn och barnbarn att alla slags homosexualiteter är okej (förutom när man skada ofrivilligt och har sex med barn,djur och såna sjuka saker som faktiskt ÄR sjuka..) så kanske nästa generation ungdomar lär sig vad som är rätt/fel.



Angående min piercing, ja jag kan prata jag gjorde min för hmm 4-5 år sedan ;) minns inte riktigt hur det var, kunde väl prata ordentligt efter typ 5-7 dagar och äta normalt efter ytterligare några dagar. Åt mycket pasta som det mest bara var att svälja och inget tuggande eller större ansträngning (förutom att det tog sjukt lång tid att få i sig det också). Det skiljer ju från person till person, vissa har prat- och matproblem i 3 dagar andra i två veckor. Det beror helt enkelt på hur bra din kropp läker piercingen och hur bra du sköljer =)

2009-05-14 @ 18:05:06
URL: http://linneah.devote.se
Postat av: Patricia

hejhej, du..jag undrar hur man får dit reklam på menyraden. Jag har alltid undrat men aldrig fått något rikigt svar ;)

2009-05-14 @ 18:15:47
URL: http://patriciasblogg.devote.se
Postat av: Linnea

svar: Har du inte fått några skötselråd från piercaren? :O jag brukade skölja med cordosyl eller hexident från apoteket vilket fungerar utmärkt. Skölj efter varje måltid, morgon och kväll. och drick mycket vatten!!!

2009-05-14 @ 18:22:35
URL: http://linneah.devote.se
Postat av: Patricia

sv: okej, tack så mycket för hjälpen :)

2009-05-14 @ 18:28:20
URL: http://patriciasblogg.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0