idaho

Det får bli ett litet vad-har-jag-gjort-idag-inlägg innan jag beger mig neråt i huset för att plugga körkortsteori.
Jag vaknade upp hos världens bästa Mattias, klädde på mig och åkte till stan där jag träffade på sötaste Linda på Gustav Adolfs Torg. Vi satt där en stund, småpratade lite, och sedan kom resten av gänget som skulle vara med i manifestationen för LUF. Det var alltså IDAHO-dagen idag, vilket är en dag som firas runtom i världen och IDAHO står för International Day Against HOmophobia.

  

Vi stod på torget en stund, sedan gick vi upp till Avenyn i ett manifestationståg. Det var lite obehagligt att ha ett radikalt parti bakom oss som hela tiden skrek att homofobi och kapitalismen snart var förbi. Lite jobbigt att kapitalismen betraktas gå hand i hand med homofobi.
Hur som helst - sedan var det dags för en del tal, Niklas höll ett. Som var jättebra! Och sedan gick vi ner till expen, jag och Camilla begav oss till Jup's och inhandlade varsin kycklingssallad med pesto och tomat-/basilikasås. Supergott. Efter det åkte vi - Camilla, Linda och jag - oss till Olivedalsgatan där vi började affischera Järntorget med EP-valsaffischer för Folkpartiet. Det var en superdag - jag hade jätteroligt med jättebra sällskap!

Kommentarer
Postat av: Jossan

Låter som en kanon dag! I know, as tråkigt att jag inte kunde vara med....måste vara med nästa gång =) Gick det bra med affisheringen?

Kram

2009-05-17 @ 21:50:58
URL: http://josefinsunnergren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0