Män som hatar kvinnor

För att göra det hela lite roligare att läsa så tänkte jag göra en lista för dagens biobesök.
Vad var det bästa med filmen? Jo, att de hade liksom inte missat något från boken. I Harry Potter, till exempel, kan man ibland känna att de skippar vissa grejer, men så var det verkligen inte i denna film!
Vad var det sämsta med filmen? Det fanns typ inget dåligt, om jag ska nämna något - att Harriet inte var svarthårig! Och våldtäktsscenerna var väldigt hemska, det kröp i hela kroppen på mig.
Vad åt/drack du till filmen? Marabou, popcorn & Bon Aqua Silver Päron.
Vem spelade bäst? Noomi Rapace, helt klart. Mikael Nyqvist tycker jag är ganska flummig. Däremot tycker jag att unga Harriet var väldigt vacker också. Och Corri - hur i hela fridens namn kunde du missa att det var Sven-Bertil Taube (Bohusläns stolthets son! Man har vuxit upp med Evert Taubes visor för guds skull) som spelade Henrik Vanger?
Vem spelade sämst? Jag gillade inte Ewa Frölings stockholmska... om jag ska nämna något helt enkelt. Och Peter Haber ska vara snäll. Han är Sunes pappa, och han är Martin Beck.
Vad skulle du ge i betyg till filmen? 5/5 helt klart. Böckerna är bättre, men detta var en grym film!



Bild - Nyhetskanalen.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0