Gör en bildlänk

Emma undrade hur jag gör mina bildlänkar, så jag tänkte berätta:

Avsnittet kräver att du har någorlunda koll på Photoshop.

Jag brukar göra mina bildlänkar i storleken 90x35 pixlar.
Börja med att göra en ny, vit bild som är 90x35 pixlar. Välj en bild eller vad du nu vill ha på din bildlänk och lägg till den i den nya, vita bilden, och justera så att det blir rätt storlek.
Sedan är det bara att lägga till en text. Jag brukar använda "pixel text" när jag gör sådana små bildlänkar, och pixeltext finns att ladda ner här.
Jag brukar även lägga en liten ramlinje på texten (Lageregenskaper > Ramlinje), så att den verkligen syns. En i matchande färg.
Sedan gör jag ett nytt lager (CTRL+Shift+N) och markerar hela det lagret (CTRL+A) och till slut lägger jag till en tunn (1 px) ramlinje där också (Redigera > Ramlinje).

Kommentarer
Postat av: Lona

åååh, jag har undrat hur man gör så :D

men vafan, får be någon hjälpa mig med de då ! :P

2009-01-14 @ 17:35:19
URL: http://lonatrogen.blogg.se/
Postat av: OSCAAAR,

Är inte i behov av en men jag tänkte en då.. hur gör man så att man kan he i den på bloggen ? =)

2009-01-14 @ 20:30:34
URL: http://oscaaarp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0