Stockholm över helgen

Ja, jag kommer lämna er och bloggen för att åka till huvudstaden i helgen. Det ska bli jättehärligt, jag har inte varit där på ett och ett halvt år. Jag åker dit för att gå en kurs som heter Bas Liberal, så att man får lite bättre koll på LUF:s handlingsprogram med mera. Jag tycker det ska bli väldigt intressant, och jag kommer lära känna massa nya människor. Oturligt nog går tåget 06.42 på lördag morgon. Jag trodde nämligen att det var girls night out på fredag, men inte då. Så jag hade kunnat åka imorgon...

Men det får bli som det blir. Jag hoppas ju starkt på att det finns en dator på gården/vandrarhemmet vi ska bo på, som ligger på Drottningholm.
Nu håller jag i vilket fall som helst på att packa, och då är den stora frågan vad i hela världen ska man ha med sig? Nu när jag har fått en så stor och fin resväska (rosa!) så har jag ju i och för sig plats för det mesta. Jag har diskuterat lite med Niclas via facebook om det blir fritid eller ej. Vi är i alla fall taggade på fritid. Fast jag ska vara ärlig - det har tidigare inte blivit som jag trott vid sådana här LUF-resor, och då menar jag att det alltid har blivit 100% bättre än vad jag trott.

Men, jag siktar nog på klänningar. Det är ju trots allt min uniform. Jag är en klänningstjej. Så det blir Style By Stars, någon lite finare ifall att det blir någon kvällsaktivitet.. Också så klart sänglinne, necessär, extra skor, extra väska... Allt nödvändigt helt enkelt. Det tycker jag är det värsta som finns, när man åker på sådana här saker, som typ LUF-saker, EUP eller något, också inser man att man skulle slängt ner typ badkläder/en partyoutfit eller något liknande.

Trackback
RSS 2.0