För er som inte läste TAJMS

Här är intervjun Anna gjorde med mig:



En trend som uppmärksammats det senaste året är bloggar. Allt fler människor, stora som små, träder in i bloggvärlden med föväntningar och storslagna planer.

Sanna Preifelt kommer direkt från träningen med ett leende på läpparna. Håret är fortfarande en aning fuktigt när hon sätter sig på stolen. Sedan 2006 har denna Lerums-tjej varit en hängiven bloggerska. Hon vet inte exakt hur det kom sig att hon började blogga.
- I början var det mest för att skriva av mig. Jag har alltid älskat att skriva, säger hon.
   Idag driver hon bloggen Sannas Rum som skapades i oktober förra året. Sanna berättar att hon försöker variera det hon skriver för att få en så bred målgrupp som möjligt.
- Ett tag skrev jag bara om smink och kläder, och det vet jag att många tjejer uppskattade. Men det känns bättre om det är olika slags människor som läser och inte bara tjejer som vill se kollage från Gina Tricot.
   Sannas rum har runt 200 läsare om dagen och bloggen påverkar Sanna på olika sätt.
- Jag får mindre tid till skolan på grund av bloggen. Det är lätt att fastna. Men jag blir glad av den samtidigt som jag ibland blir ledsen om någon kommenterar elaka saker. Jag blir påverkad på flera sätt, medger hon.
   Att handskas med kommentarer kan vara svårt då det inte alltid går att bemöta dem på rätt sätt. Sanna har fått en hel del kommentarer genom åren som inte endast varit positiva.
- Jag är en vanlig tjej. Jag kan inte bara sitta och ta emot det. Det gör ju ont, säger hon och fortsätter:
- Men det som är bra väger upp det som är dåligt.

Sanna har valt att publicera alla kommentarer hon får, även om det ibland kan kännas jobbigt.
- Jag vill inte romantisera bilden av mig eller min blogg. Det är viktigt att inte låta läsarna tro att allt är frid och fröjd hela tiden.
   Hon tror att hennes största konkurrent, om det finns någon, är studentkokboken som drivs av tre killar på skolan. Hon berättar att hon ofta ser att folk är inne och läser den.
- Men det är en jätteroligt blogg. Jag läser den varje dag, tillägger hon.
   En fråga alla bloggare och bloggerskor någon gång stöter på är vad de inspireras av. Sanna berättar att hon har en bok hon bär med sig varje dag där hon kan skriva ner sådant som skulle kunna bli ett framtida inlägg. Sanna säger att hon ofta formulerar saker som just ett inlägg. Hon skrattar och fortsätter sedan.
- Jag inspireras av allt. TV, bloggar, min vardag. Vad som helst, säger hon.
   Den senaste tiden har bloggen blivit allt mer betydelsefull. Hon säger att det har blivit som en abstinens. Hon berättar också att hon ett tag brydde sig mycket om pengar, men att hon nu bloggar för sin egen skull.
- Det spelar ingen roll om jag har 10 eller 1000 läsare så länge jag får göra det jag tycker om.

Skrivet av Anna. Som är grym by the way!

Kommentarer
Postat av: sandra

Fin blogg du har! :)

2009-02-04 @ 20:56:57
URL: http://sandiez.blogg.se/
Postat av: Lona

inte jag som gjort designen, men ser ut som de är flera sidor, och så ligger den på side siddu.

kolla designadinblogg ;) om hur du gör flera sidor ;)

2009-02-04 @ 21:03:48
URL: http://lonatrogen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej tjejen!

Nu har jag fyllt på ytterligare i bloppisen, allt är såklart rent och fräscht. Kika in! :-)



http://rebeccalovesyou.blogg.se/category/min-bloppis.html



Kram Rebecca

2009-02-04 @ 21:04:20
Postat av: Anonym

Hejhej, du har en jättefin blogg, verkligen. Kommentra min med en söt kommentar. Puss

2009-02-04 @ 21:14:31
URL: http://miqq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0