Frilägg med snabbmaskläge

Idag ska ni få lära er ett sätt att frilägga en bild. Det är väldigt effektivt, och lätt när man väl kan det! Det kallas snabbmask.

Öppna din bild och klicka sedan på Redigera i Snabbmaskläge (Q), det verktyg som ska vara markerat ska vara penseln (B) och jag rekommenderar en pensel utan ludd (alltså som inte är luddig). För- och bakgrundsfärg ska vara svart och vit, som på bilden nedan.


Börja nu färglägga det du ska frilägga. Jag vill frilägga armbandet, och då målar jag på själva armbandet. Du kan välja att antingen vara nogrann, växla mellan att använda suddigummit (E) och penseln (B) eller vara slarvig och sedan sudda när du har lagt bilden på ett nytt lager.


Sådär, nu är jag klar. Jag valde att vara noga (okej, om det inte är noga på bilden beror det på att jag bara visar... haha)



Nu ska du klicka på den ikon som är bredvid den som heter Redigera i snabbmaskläge (Q), och den heter Redigera i standardläge (Q). Sedan är det bara att göra vad du vill med bilden.


För att se olika korkommandon, och även vad alla verktyg i paletten heter klicka här.

Kommentarer
Postat av: Mattias

Tack för tipset!

2009-02-02 @ 13:06:24
URL: http://www.mansworld.se
Postat av: Sofie

Jag gjorde det där testet på den länken du skickade. Jag var lika mkt socialdemokrat som centerpartist tydligen :P

2009-02-02 @ 14:42:57
URL: http://severinsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

2012-03-29 @ 22:15:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0