Åh herre jesus

Kissies blogg är inte längre värd att gå in på. Innan tyckte jag att hennes design var så läcker att jag gick in ibland och kollade på den för att den var så fin. Men nu... Herre-gud. Det är helt värdelös design (ledsen) och hon kan ju inte stava för fem öre.
Ikväll ska hon ha någon fest i Stockholm, men det är ju också ett skämt... På animationen på hennes blogg är det ju felstavat så det skriker om det. Jag, som innehar guld i språkpolis, tycker att detta är extremt - och jag menar det, extremt! - irriterande. Kan hon inte ens försöka stava rätt/ha rätt meningsbyggnad när hon ska göra sådana officiella saker?

Kissie skriver:
Gamla med två m = gammla.
Allting slår igång vid 21.00 = ska det inte vara allt börjar/startar vid 21.00 eller vi slår upp portarna...
Limmosarna = jag är bombsäker på att detta slangord stavas med ett m.
Glömmer e:t i gallerian = gallrian.
Bråttom med o = brottom.
Känsla med två n = kännsla.

Jag kan göra listan så sjukt lång. Men det gör jag inte. Förlåt alla som stör sig på mig för att jag är språkpolis, men jag stör mig ju i min tur på något annat. Så ah, 1-1 till oss då.

Kommentarer
Postat av: Cill

Ja, det är jättehäftigt ^^



Snygg blogg! Fina flingor på sidorna ^^

2008-12-19 @ 20:18:20
URL: http://cillftw.blogg.se/
Postat av: Dixi

Svar: Tack söta du!



Och det med Kissie, jag började läsa hennes blogg för ca 2 dagar sedan. Slutade läsa för flera månader sedan då hon skrev en massa skit om deras hemhjälp. Det där med stavningen har jag faktiskt aldrig lagt märke till, kanske ibland men det är nog mest för att min egna stavning suger ;D

2008-12-19 @ 21:12:19
URL: http://sluty.blogg.se/
Postat av: FD

Visst är det jobbigt men du kastar verkligen sten i glashus.

2008-12-19 @ 22:15:09
Postat av: SARAH

Hejsan!

Jag har en fråga på min blogg som jag gärna skulle vilja att du svarade på:)

Intressant blogg föresten!:)

Kram Sarah

2008-12-19 @ 22:27:42
URL: http://sarahdem.blogg.se/
Postat av: sanna

FD: Jasså det tycker du? Jag har haft MVG i svenska så länge jag kan minnas... och är jag osäker på hur orden stavas så kollar jag i Word först. Ge ett exempel please! Jag kan ju alltid göra bättre!

2008-12-20 @ 11:38:19
URL: http://sannasrum.blogg.se/
Postat av: linnea

Jag avskyr jäntan!! Hon är pinsam!! Och vad hände med festen igår som de reade/gav bort biljetter till... hon smet! Fjortis, jag vill dra henne i örat och lära henne hyfs!

2008-12-20 @ 13:32:23
URL: http://linneah.devote.se
Postat av: Kattis

Tycker att alla har rätt att säga och skriva vad man tycker så länge som man inte gör personliga påhopp. Dock stör det inte mig om andra inte skriver som man ska, finns så många som har dyslexi eller andra svårigheter men tycker dem har samma rätt att skriva som alla andra.

Jätte fin blogg du har, du är väldigt duktig!

Tycker definitivt att du ska fortsätta med det för du har talang för det!

2008-12-20 @ 23:23:14
Postat av: sanna

Kattis: Ja såklart! Såklart att hon får skriva, och om hon har problem med stavning - dyslexi eller något - så stimuleras hon ju bara av det och lär sig mer. Men tyvärr är jag en språkpolis, och jag stör mig på sådant. ;P Jag tror alla har något som de stör sig på mer eller mindre, och ibland skäms jag över mig själv för att jag stör mig på den här sortens "problem" (det är ju inte ens ett problem)

Men ja, du kanske förstår vad jag menar?

2008-12-21 @ 10:11:04
URL: http://sannasrum.blogg.se/
Postat av: Johanni

kunde inte hålla med dig mer! har själv aldrig haft problem med stavning och meningsuppbyggnader så därför tycker jag också att det kan vara väldigt irriterande att läsa texter som innehåller mycket fel. har aldrig träffat någon som tycker likadant så det är skönt att veta att man inte är ensam iaf :)

2008-12-21 @ 20:01:42
Postat av: sanna

Johanni: Åh vad skönt, åh vad härligt, jag blir jätteglad nu. Har haft samma problem som du - ingen förstår sig på att jag tycker det är jobbigt. Och ja, i min blogg kan stavfel komma upp också - säkert! Liksom ibland glömmer man en del bokstäver, och vissa ord kan jag inte stava till. Men jag kollar alltid i Word om jag är osäker, så jag tror inte att det sker så ofta.

2008-12-22 @ 10:58:11
URL: http://sannasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0