Bakgrunder

Sanna tipsar:
Letar du efter något speciellt? Försök tänka ut nyckelord på det du letar efter. Om du till exempel letar efter hur man bakgrund med övergång från en färg till en annan så kan nyckelord vara "övergång". Tryck på F-tangenten och Control-tangenten (för PC) eller Command-tangenten (för MAC), då dyker en ruta upp, antingen längst ner på webbläsaren, eller högst upp i fönstret (höger eller vänster), där du kan söka på ditt nyckelord. Då blir det garanterat lättare för dig att hitta det du söker efter! Lycka till!


» Bakgrund med mönster på ena sidan och färg på andra
» Bakgrund med övergång från en färg till en annan
» Levande, enfärgad bakgrund

Kommentarer:

1 Karolina:

skriven

När jag försöker lägga in en egen mall, då går det inte! :( När jag trycker på egen mall händer ingenting :(

Svar: Nu förstår jag ingenting, menar du när du väljer tema? Det bästa är att utgå från en av blogg.se's teman och ändra i det tills det blir din egen mall. Speciellt om man inte kan koda från scratch (blanka papper)
sannas rum

2 Karolina:

skriven

men kan man inte göra en egen mall?

Svar: Alltså du måste ju ha något att utgå ifrån om du inte kan det, också får du ändra det du inte gillar. Jag har byggt mina designer utefter Orange City. Men om du kan HTML och CSS utantill och känner att du kan koda från scratch; då kan du göra en helt egen mall, men det förutsätter som sagt att du vet exakt vad du ger dig in på.
sannas rum

Kommentera här: