Sony Trendscouting



Trendscouting är något som jag tycker är väldigt intressant. Vi kan ju inte sticka under stol med att vi bloggare älskar alla typer av inspiration, om det så handlar om mode, accessoarer, teknik eller inredning. Att hitta personer som är "mitt i prick", när man känner känslan av att "wow, det där skulle jag också vilja kunna bära upp" eller "en sådan tröja måste jag ha", tycker jag personligen är väldigt kul. Jag är en sådan person som sätter på mig det jag tycker är fint, när jag shoppar blir det mycket blusar. Nu för tiden, jag - som alla andra - hamnar ju också i perioder, när jag bodde i London hade jag en mer "tuff" stil, höga byxor med läderdetaljer och magtröja och plattat hår var standard när jag gick ut. Nu vill jag klä mig mer kvinnligt, och då passar blusar och klänningar väldigt bra. Så var det även när jag gick gymnasiet - klänningar och klackar nästan varje dag. Jag var "den söta". Idag känns det som att jag hittat min stil, men samtidigt kan man ändå hitta inspiration från andra håll och andra stilar.

Sony Nordic gjorde ett projekt för att definiera de största trenderna just nu under årets Roskildefestival genom att handplocka 12 av Skandinaviens största bloggare och låta dem fotografera och dokumentera trender under fyra dagar på festivalen. De fick ett ord per dag som de skulle ha i baktanke när de gjorde detta, och med hjälp av kameror från Sony skulle de fota de personer som de tyckte passade in under dessa ledord - Playful, Original, Human & Be moved. Alla dessa stämmer överens med ledord för Sony själva, de är lekfulla och underhållande, de kopierar inte utan håller allt originellt, de skapar produkter som ska vara humana i den bemärkelsen att de är innovativa och kreativa samt att de vill skapa en pyskisk beröring med sina produkter, skapa magi, som de själva uttrycker det.

Jag tycker det är jättekul med sådana här projekt, som jag nämnde i början så älskar jag alla typer av inspiration, och inspireras mest utav folk på stan och vänner, och jag gillar hur äkta det blir när man gör ett projekt som dokumenterar personers stilar och val. Det blir mer autentiskt än om man bläddrar i en modetidning där allt är uppstyrt och stylat.


Detta är ett sponsrat inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0