Smicker och raseri



som vanligt ett inspokollage från weheartit


Jag har insett att om jag lägger ner massor av energi på att störa mig på och bli arg på människor som saknar egen fantasi, så förlorar jag ju en massa tid som jag egentligen kan lägga på annat. Det finns ett par bloggare som jag vet följer mig, och varje gång jag ändrar min design gör de detsamma, och nämen, vilket sammanträffande... vi tänkte tydligen exakt likadant på 7O % utav designerna. Don't really think so! Innerst inne äcklar det mig, men jag har börjat intala mig själv att ta det som smicker. Att den personen som härmar mig faktiskt tycker att jag är awesome, att jag har awesome idéer och tankar.

Jag tvivlar fortfarande på att folk helt plötsligt väljer exakt samma färg, typsnitt och utförande på sina bloggar en vecka efter mig utan att ha sett min blogg. Det kan inte vara möjligt. Då måste de fått sig en uppenbarelse eller något annat övernaturligt har kanske besökt dem. I deras drömmar. Men jag har helt och hållet bestämt mig för att när det händer, när ilskan bubblar upp för att ytterligare en blogg härmar mig, så ska jag ställa ifrån mig datorn, ta mig en kopp te eller kaffe, gå ut på balkongen och andas in frisk luft och sedan intala mig själv att det endast är för att jag är GRYM! Och sedan släppa det.

Who's with me?

Kommentarer
Postat av: lillsannas.org

Denna värd är full av idioter & ännu är inte den sista född, tycker sånt är sjukt irriterande. Varför kan man bara inte få ha sin egen "stil" på bloggen utan att någon ska kopiera den, vad är det då för vits att ha en personlig design liksom? Då är det ju lika bra att denna person lånar en gratisdesign av dig istället för att kopiera det du har. :)

Svar: Ja så känner jag med! Men jag tänker inte lägga energi på det. har tjejer som kopierat hur jag har datum och tid (med cirkel, prickarna i cirkeln, typsnittet, att datum är överst, sedan tiden...), tjejer som kopierat min övre meny med färger typsnitt, utförande och allt. Men det värsta är de som går in i min kodmall och stilmall och faktiskt TAR mina koder. Så respektlöst. Men som sagt, en kopp te, frisk luft och släppa det. Det ska jag göra. Jag gottar mig i att jag i alla fall försöker vara originell och unik i mina designer, jag kopierar INTE!
sannas rum

2013-09-01 @ 12:40:18
URL: http://lillsannas.org
Postat av: lillsannas.org

Alltså herregud, det är ju nästan skrattretande hur dom ens orkar göra så.. Att man ens orkar lägga ner energi på & göra sådant som "ägaren" ändå lägger märke till sen, ojoj! Nog finns det allt dom som ger en 1OOO tals goa skratt gång på gång :)

Svar: Jag vet.. Det är som om det saknas något hos dem... Men men! Jag får försöka se mig själv som en inspirationskälla istället, haha ;P och när man tänker efter är det ju helt fantastiskt att så många gillar det jag gör såpass mkt att de härmar mig!
sannas rum

2013-09-01 @ 13:44:20
URL: http://lillsannas.org
Postat av: lillsannas.org

Det fungerade! :)

Svar: Vad bra :D
sannas rum

2013-09-01 @ 13:59:27
URL: http://lillsannas.org
Postat av: Isabell

Sund inställning, men ibland är det ju lättare sagt än gjort! Tycker de vore konstigt om du inte blev irriterad av de beteendet. Men sen är de ju en grej att ta nästa steget till att försöka tänka så efter den första reaktionen. :) Kram

Svar: Ja det är verkligen lättare sagt än gjort, men jag ska verkligen försöka göra såhär, för jag lägger otroligt mkt tid på att bara kolla in dessa bloggar som ajg anser härmar mig. Värst var ju när en tjej kopierade texter och grejer, inte ens kunde skriva själv... Men jag skrev ettinlägg om det (nämnde inga namn) och ett par timmar senare tog hon bort det. Så det var skönt att hon fattade!
sannas rum

2013-09-01 @ 16:25:41
URL: http://blossom.blogg.se
Postat av: Fotograf Shora - djurporträtt, barnporträtt, ögonblick

Visst är det tråkigt när sådana här saker händer... jag vet att en hel del som fotar och som läser min blogg försöker härma mig vilket är oerhört störande ibland men jag försöker också att bara strunta i det totalt. Försöker intala mig själv att de inte kan bättre och därför måste de härma mig. Så vi får nog ta varsitt djupt andetag och tänka att de ser oss som inspirationskällor. :D

Svar: Ja så tänker jag med, och jag tänker att jag ska tycka synd om dem. Som jag skrev till Alexandra; man känner att man funderar på om de har en skruv lös eller nåt ;P haha. Men vi får försöka bara ta det som smicker, även om det är sjukt irriterande :)
sannas rum

2013-09-01 @ 16:28:08
URL: http://fourperfectpaws.blogg.se
Postat av: Linda

älskar detta kollage.

2013-09-01 @ 16:48:47
URL: http://www.nattstad.se/Lindalinnros
Postat av: Isabell

Du är ju helt klart en stor inspiration för många. De värsta är när dom som gör såhär antagligen har fastnat i dina inspirations spår för mycket och glömmer av att tänka själv :) Tror inte att en del inser att dom gör det heller. Då behöver dom någon ringer i ringklockan åt dom :) Kram

Svar: Nej jag tror inte heller att alla förstår att vissa saker i kombination med varandra blir för likt det jag gör. Som jag också skrev till Alexandra; hittade en tjej som jag hjälpt jättemkt som gjort exakt samma grej med tid och datum vid inläggen, bara att det var med grått istället för rosa. Det är väldigt tråkigt. Väldigt tråkigt. Man hittar på en idé också tar folk den. Jag gillar bara inte att andra försöker ta åt sig äran för mina idéer och tankar. Men som sagt så får jag försöka se det som smicker. Som jag skrivit tidigare så kan man ju inte bli något inom webbranschen om man inte har kreativiteten själv. Och i och med att jag börjar skolan imorgon för att utbilda mig och jag vill jobba här, så får jag se det som att jag har kommit längre än dem, inte minst genom att jag har förstått att det inte fungerar att "inspireras" så till den grad att det faktiskt blir plagiat. Men men. In the end så är det väl jag som vinner. Fast funderar på att ta saker och ting på mer allvar nu när jag startar mitt företag. Det är trots allt ett brott. Fast det är svårt också och kräver mycket resurser, det är därför jag tänker att vända andra kinden till blir bättre :)
sannas rum

2013-09-01 @ 16:54:07
URL: http://blossom.blogg.se
Postat av: Ida Bjelkert

Jättefint kollage, trevlig kväll! :)

Svar: Detsamma till dig :) ♥
sannas rum

2013-09-01 @ 17:19:20
URL: http://idabjelkert.blogg.se/
Postat av: Evelina

riktigt fin blogg!

Svar: Tack så mycket :)
sannas rum

2013-09-01 @ 17:59:52
URL: http://evelinalav.blogg.se
Postat av: ebba

Så fin blogg, hoppas du får en trevlig vecka =)
hur kan man kontakta dig för att köpa en design?

Svar: Man skriver till [email protected] :)
sannas rum

2013-09-01 @ 21:14:53
URL: http://www.nattstad.se/ebbapettersson
Postat av: Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland

Du är ju så jäkla grym på det du gör, så klart att folk vill försöka vara lika bra. Men ta inte åt dig, försök ta det som smicker som sagt!

SV: Tackar :)

Svar: Gulledig, tack så mycket ♥ Jag ska verkligen försöka ta det som smicker från och med nu :)
sannas rum

2013-09-01 @ 21:23:16
URL: http://yohannafotograferar.blogg.se/
Postat av: Linda Löberg

Att folk inspireras av det någon annan gör går ju inte att undvika, men att faktiskt sno någon annans koder rakt av är ju rent ut sagt fult gjort! Så himla tråkigt att folk faktiskt gör så, med tanke på hur mycket tid du och många andra lägger ner på sina designer. Usch och fy, men som sagt, ta det som att du är grym för det är du! ♥

Svar: Ja det är ju verkligen skillnad på att inspireras av någon och att kopiera vad de gjort. Men alla verkar inte förstå vart gränsen går... Jaja, med inlägget ville jag i alla fall säga att jag ska sluta lägga ner energi på dessa människor. Bara låta dem vara helt enkelt! Kram på dig, och tack ♥
sannas rum

2013-09-01 @ 22:28:02
URL: http://lindaloberg.blogg.se
Postat av: Eira Ljungberg

Hej fina du!
Jag använder din snygga gratis design nr 10 och är hur nöjd som helst, förutom att sidan i sig är väldigt kort och antalet inlägg som visas för få.
Har gått in och ändrat i content på procenten men ändå fungerar inte. Hade uppskattat så om du kunde hjälpa mig om du kanske vet vad det är som är fel.
Kram på dig!

Svar: Det är som så att du måste först installera ett annat standardtema än Silentium (som hamnar på alla nya bloggar). Så ta typ Orange City. När du har gjort det lägger du in min design. Då ska det funka!
sannas rum

2013-09-01 @ 22:40:58
URL: http://fearlessia.blogg.se/
Postat av: Miss Capricorn

What?! Gud skulle vilja se dessa bloggar. Visst kan man få inspo av andra men att vara copycat så pass mycket.....
Helt trist och med tanke på hur mycket tid du lägger ner. Kan de inte vara schyssta att länka tillbaka ens??
Kram!

Svar: Det är väldigt sällan folk länkar tillbaka. Det har hänt ett par enstaka gånger. Jag gjorde till och med om texten till mina ikoner och pixels. Det är ju roligare om jag får liiite uppskattning, haha. Så jag skrev att man inte krävs på en länk men att jag givetvis uppskattar det. Med designerna så länkar de aldrig, de skäms nog :) HOPPAS JAG! ;P
sannas rum

2013-09-01 @ 23:53:15
URL: http://misscapricorn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0