☊ - i mina lurar just nu



Då kör vi lite musiktips igen!

P!NK ft. Lily Allen - True Love › Jag är sååååå glad att Lily Allen är med på detta, om så bara för ett par sekunder - hon är en av mina absoluta favoriter, och att hon letat sig tillbaka i musikens riktning gör mig hur glad som helst. Så glad att till och med P!NK är ganska bra i den här låten.
Avicii - Hey Brother › Visst känns det lite som att Avicii håller på att skapa sig ett nytt sound? Jag tycker det, och det är inget fel på det heller för den delen, om ni frågar mig!
Lourdes - Royals › Har aldrig hört denna kvinna förut, men jag älskar låten, jag älskar hennes röst och jag älskar henne - så vacker!
Britney Spears - Work Bitch It's Britney, bitch! Detta är nog en låt man antingen älskar eller hatar, den är lite knasig, men det är det jag gillar med Britney - hennes låtar är, när man tänker efter, inte konventionella och vanliga längre. Hon har alltid haft förmågan att slå, allt hon gör älskar vi. Work Bitch är inget undantag.
Empire of the Sun - DNAEmpire of the Sun är ett band jag gillat i många år, det är samma sound på alla låtar, samma genomgående tema vilket gör att man känner igen sig lite. Det kan vara skönt ibland.
Laleh - Colors › Det här är så fantastiskt, Laleh är fantastisk! Ni bara måste lyssna på denna låt, den är underbar!
B Robin - I don't like to wait › Jag tror jag sett lite på Instagram om denna kille (följer ju Robin Stjernberg, haha), och när jag väl lyssnade på låten insåg jag att den var himla bra, så jag tycker ni ska lyssna på den också.
Amanda Fondell - Let the rain fall › Jag är lite skeptisk till fröken Fondell (det känns som att hon försöker göra en Tove Styrke, lite granna..), men den här låten gillar jag. Speciellt det där knasiga boom zaka numa zaka yeah.
Lana Del Rey - Summertime Sadness (Cedric Gervais remix) › Lana har varit med i varje musiktips tror jag, kan inte tröttna på denna kvinna. Nu har det kommit en remix på hennes Summertime Sadness, och jag gillar den mycket mer än originalet.
Melissa Horn - Om du vill vara med mig › Även om denna låt låter nästan exakt likadant som Jag saknar dig mindre och mindre så är den ju himla bra - Melissa gör väldigt vacker musik som man kan gräva ner sig med. Jag älskar sorgen och hopplösheten i hennes röst, det lyser igenom att hon kanske itne alltid menar det hon sjunger, men hon är stark. Det är vackert!
Lars Winnerbäck - Utkast till ett brevLasse Passe - varför kan du inte ta ditt förnuft till fånga och vara med i Så mycket bättre? Vet att han inte anser att det är hans forum och att han inte vill vara kommersiell på det sättet; men fatta vad nice det hade varit! Utkast till ett brev är sjukt bra, jag älskar hans trollbindande, varma röst, och förstår inte alla rader i texten, men vad gör väl det?
Veronica Maggio - Sergels Torg › Jag brukar tröttna på låtar, men snart har jag faktiskt lyssnat på denna låt i en månad, och jag lär göra det lika mycket fram tills dess att Maggio släpper sitt efterlängtade, nya album. Efterlängtat av mig i alla fall.

Har ni några låtar att tipsa om?
Helst inte Miley Cyrus dock, haha

Kommentarer
Postat av: lillsannas.org

En av mina absoluta favoriter är Dale on Dale med Dan Omar, har du hört den en gång så kan du verkligen inte sluta lyssna. Den är så himla skön :) Kram ♥

Svar: Den får jag lyssna på då :D
sannas rum

2013-09-18 @ 15:49:19
URL: http://lillsannas.org
Postat av: Jasmine

Avicii's "Hey Brother" är underbar. Har själv lyssnat på den flitigt.

Svar: Tack för orden!

Kram

2013-09-18 @ 20:12:04
URL: http://rosanatt.blogg.se
Postat av: Hedvigg

Åh lyssna på "if it means a lot to you" - A day to remember

Svar: Åh tack så hemskt mycket för tipset, föll direkt ;D
sannas rum

2013-09-18 @ 20:34:59
URL: http://hedwigolsson.blogg.se
Postat av: Ditte

Bra tips! Jag lyssnar på det mesta men gillar Petra Marklund, Avici, Swedish House Maffia, Laleh, Pink, Veronica Maggio, Melissa Horn m.fl. Även Lars Winnerbäck är bra, men ibland lite nedstämda texter. I övrigt är jag så gammal att jag gärna dansar och lyssnar till 70 och 80 tals musik. ....
Kramar!

Svar: Ja, musik är ju verkligen något stämningsfullt, jag lyssnar på Lasse när jag kanske själv inte känner mig på värsta partyhumöret, så att säga.. Jag lyssnar själv på en del 80-talsmusik (mycket Cher, Bonnie Tyler, Blondie) men älskar 30- till 60-talsmusik så jag lyssnar mycket på Elvis Presley, Etta James, Frank Sinatra, Edith Piaf, Bing Cosby & Doris Day :) En favorit från idag som ändå gör sådan musik är Melody Gardot. Det är sådan musik jag sätter på på kvällen, tänder ljus och kokar te. Då känner jag mig lite som Holly Golightly (;
sannas rum

2013-09-18 @ 21:56:48
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: Johanna

Hej! Jag har en fråga till dig , du vet en sån meny som lixom "ploppar" ner över headern när du t.ex håller muspekaren över en sak det står "meny" på? Vet du hur man får en sån, hittar ingenstans om du vet hur man gör eller någon bra länk hade de betytt jättemycket! :)

Svar: Jag har gjort ett tips om det på min bloggtipsblogg, så kolla gärna på det!
sannas rum

2013-09-18 @ 22:43:58
URL: http://johannas.blo.gg
Postat av: Amanda

Tack snälla för bra tips, här går wrecking ball på repeat!:-)
Kram!

Svar: Haha, ja, men som jag skrev så gillar jag inte Miley Cyrus av olika skäl ;P Men tack ändå!
sannas rum

2013-09-19 @ 00:08:27
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: Madeléine Sandberg

Hej!
Jo, "Brownsugar" rekommenderade dig eftersom att jag har en fråga om design. Jag undrar nämligen hur man får en maillänk? Alltså hur skapar jag själva länken till min mail när dom klickar på en bild i menyn t.ex. så att dom lätt kan skicka ett mail till mig utan att behöva skriva ett mail i ex. www.hotmail.com . Förstår du frågan? :)

Svar: Jag förstår frågan, gå in och kolla på min bloggtipsblogg så finns svaret där :) Kontaktknapp heter tipset.
sannas rum

2013-09-19 @ 10:38:34
URL: http://www.madeleinesandbergs.webblogg.se
Postat av: lillsannas.org

Gör det, den är hur skön som helst! & dessutom är den med i Fast and Furious 6, så har du sett filmen kommer du garanterat känna igen låten :)

Svar: Ja nej det är inte riktigt min typ av filmer om jag ska vara ärlig :) Men får ta och lyssna på låten när tillfälle ges ;D
sannas rum

2013-09-19 @ 11:10:57
URL: http://lillsannas.org
Postat av: lillsannas.org

Jaha okej, det är hur bra filmer som helst! :D Det tycker jag verkligen att du ska göra. *tihihi*

2013-09-19 @ 12:01:09
URL: http://lillsannas.org
Postat av: LIL' BABUSTYLE - Drömmen om att jobba som fotograf utomlands

Pink är så bra!

Svar: Jag gillar henne inte så mkt i vanliga fall, men denna låt gillar jag :)
sannas rum

2013-09-21 @ 13:18:18
URL: http://babustylee.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0