Vädjan



Snart kommer Sannas bloggtips 2.1
Photoshoptipsen flyttas över till bloggtipssidan, ny design & funktioner + massor av nya tips och kategorier
Tanken är att designen ska vara nästan densamma som här på sannasrum, men skilja sig till färger & header så att man ser skillnad


Jag har en tendens att bli upprörd, för jag är en ganska känslig människa. Med det sagt vill jag också påpeka att jag är en konflikträdd person i mångt och mycket (det är bara mina nära och kära som får utstå min vrede). Man hör mig ofta säga "jag orkar inte ge mig in i en diskussion" eller "jag orkar inte lägga ner energi på dem/han/hon/det" osv. Därför väljer jag nu att skriva detta inlägg som en vädjan till er istället för ett irriterat och argt inlägg.

Ni vet säkert vid det här laget att jag lägger ner åtskilliga timmar på min blogg och allt som hör den till, varje dag, varje vecka. Jag gör videos, ikonpaket, håller på med pixelpaket, ska fixa pensel-inlägg åt er, jag gör nedladdningsbara gratisdesigner och beställningsdesigner samtidigt som jag vill ha en välskriven blogg med ett roligt och intresseväckande innehåll. Många gånger kan jag känna att mina inlägg inte blir så bra som jag hade tänkt, men å andra sidan så tror jag att allt annat - tips, ikoner, gratisdesigner, inspiration m.m. - gör att ni ändå finner min blogg ganska intressant i alla fall.

Min vädjan till er är att ni tänker på all den energi jag lägger ner på min blogg. Som är till för er. När jag var på intervjun med Julia & Olivia pratade vi mycket om varför jag skriver min blogg, varför jag lägger ner all tid och gör alla tips. Det handlar inte om att jag vill vara snäll mot er, utan det handlar om att jag - tyvärr - tycker att det finns väldigt många bloggar som är... fula, rent ut sagt. Jag tycker att designen är minst lika viktig som innehållet, en tafflig och ful design gör inte att folk tycker om din blogg lika mycket som de hade gjort om den var iögonfallande. Därför gör jag allt detta. Och för att det är vad jag älskar att göra, min hobby.

Jag blir irriterad när ni nonchalerar mina ansträngningar genom att vara lata. Många av er kan skriva en kommentar som "Hej, tipset funkar inte, vad har jag gjort för fel?". Nummer 1 - jag har inte tid att gå in i era bloggar och kolla det, och vill heller inte göra det. Nummer 2 - de flesta av er har, när jag väl går in och kollar tagit bort koden/koderna; hur i all sin dar ska jag då kunna gissa vad ni har gjort för fel? Och det hjälper inte att ni skickar print screens eller alla koder till mig; hur ska ni lära er HTML och CSS om ni inte testar? Allt jag lärt mig har jag lärt mig genom att prova, testa och googla. En annan vanlig kommentar är "Jag hittar inte tipset om ----, kan du länka eller skicka koderna till mig?" Nummer 1 - inte nog med att jag alltså lagt ner tid på att lära mig hantera tipset för att kunna göra en video som tar mig tid att både spela in och ladda upp, jag ska alltså själv leta upp tipset för att du inte använder google? Nummer 2 - har du ens letat? Sist men inte minst; kan alla vara snälla och kolla bland mina tips innan ni ber mig göra ett om något som just du efterfrågar? Det är otroligt tröttsamt att behöva svara på kommentarer med "Det finns redan tips om det....". Jag har ju till och med skrivit och bett er att innan ni kommenterar kolla igenom. Jag blir dryg, och jag är inte en dryg tjej, men jag kan inte stå emot, för jag vill ju också att ni ska förstå att det är irriterande att ni inte bryr er om att ens kolla innan ni slänger iväg kommentarer.

Så jag ber er än en gång; tänk igenom er kommentar om tips innan ni skriver den. Det kommer att minska min irritation och frustration, vilket vi alla vinner på!

Kommentarer
Postat av: Amandah - Blogg, Design & Illustration

Åh herre gud. Kunde inte sagt/skrivit detta bättre själv. Du har verkligen så rätt här. Jag är så sjukt trött på alla lata människor som finns där ute, som tror att det enda Jag gör är sitta vid min dator och vara en support för att leta fel som de själva gjort. Nej seriöst.. Får flera gånger om dagen sådana där frågor "Hittar inte det" eller "Det funkar inte".. osv. Sen att folk inte respekterar alls att man INTE gör designer gratis åt någon, utan de tror att bara för de gör 200 smilegubbar så kommer jag säga JA. Nej.. Du har helt rätt och kommer definitivt länka till detta inlägget när folk stör mig! :D

Svar: Håller med dig! Älskar alla småtjejer som bah "men snäääälllaaaaråååå". NOT. Så irriterande, och tyvärr är det de yngre framförallt, vet inte om det beror på att de typ curlas av sina föräldrar och därför inte tar något ansvar utan bara förväntar sig att alla andra ska göra saker och ting åt dem. Eller när man gör ett tips och folk bah "jag vill flytta dne åt höger, hur gör jag?". Alltså CSS är ju inte speciellt svårt, det är engelska vilket de flesta kan, och jag har ju, som jag skriver, lärt mig allt genom att testa mig fram. Jag testar ju fortfarande för att lära mig nya saker!
sannas rum

2013-05-06 @ 14:58:16
URL: http://exeggutor.se
Postat av: lindci.blogg.se

Bra skrivet! Jag tycker du är jättegrym Sanna och har lärt mig mycket med hjälp av dina tutorials. Du förklarar på ett bra och tydligt sätt så jag förstår heller inte varför folk klagar så mycket. Det räcker ju att du är så schysst och ens delar med dig, du behöver ju inte hjälpa varenda människa personligen. Hoppas du fortsätter med grymma tips & trix för du ska veta att det finns massor som verkligen förstår och uppskattar dem! :)

Svar: Gulledig Linda :) Vad glad jag blir, skönt att någon förstår hur man menar :)
sannas rum

2013-05-06 @ 16:06:24
URL: http://lindci.blogg.se/
Postat av: Carro - en emo/scene bloggerska

Jätte bra text, har själv nog kollat igenom de flesta tips du lagt upp så jag vet var och vad jag kan hitta det jag behöver samt behöver jag hjälp med något annat som du inte lagt upp så frågar jag + söker på google efter det :) Kramisar Carro

Svar: Det uppskattar jag jättemycket :) Fine om man ställer nån fråga då och då, men när det är simpla grejer eller de som jag nämnt (typ "kan du kolla vad jag har gjort för fel") så blir jag irriterad tyvärr ;P
sannas rum

2013-05-06 @ 16:47:03
URL: http://quiethell.blogg.se/
Postat av: Ditte

Så bra formulerat! Klart och tydligt! Så detta inlägg måste alla kunna förstå.....
Jag tycker du är fantastisk som delar med dig av all din kunskap och lite kan väl folk göra själva....



Svar: Åh tack för förståelsen Ditte :) du är nog den som sätter högst värde i vad jag gör, vilket jag uppskattar otroligt mycket!!
sannas rum

2013-05-06 @ 17:11:53
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: Neha - Foton, Sömnad, Tips & Trix

Förstår att du blir ledsen på folk när de beter sig så.

Svar: Haha om jag blir ;P
sannas rum

2013-05-06 @ 17:33:49
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0