Söta ikoner för sociala medier



Då kör vi på ett ljusgrått ikonpaket med bubbliga kanter, är de inte lite småsöta? Ni är givetvis välkomna att använda dessa, när och hur ni vill, men endast för privat bruk. Därför följer här ett par enkla regler, så att vi är 11O% på det klara med när du inte får använda dessa ikoner.

REGLER:
› Det är inte tillåtet att använda dessa gratisikoner om du gör en betaldesign för någon annan, oavsett om du länkar eller ej.
› Det är inte tillåtet att använda dessa gratisikoner om du gör en gratisdesign för någon annan, men där det står att du, och endast du har gjort designen.
› Det är inte tillåtet att använda dessa gratisikoner i nedladdningsbara gratisdesigner, oavsett om du länkar eller ej.
› Det är inte tillåtet att använda dessa gratisikoner i designauktioner, oavsett om du länkar eller ej.
› Det är inte tillåtet att använda dessa gratisikoner i en designutlottning där det står att du, och endast du har gjort designen.

Kort och gott; dessa ikoner är för privat bruk, de får inte användas i ett kommersiellt syfte där någon tjänar pengar. Med det sagt vill jag också förtydliga att det inte krävs några länkar om du som privatperson använder dessa ikoner, men däremot blir jag väldigt glad om någon väljer att länka mig! Då är det no strings attached.

Om jag mot förmodan hittar en blogg/bloggare som brutit mot reglerna ovan följer mina vanliga åtgärder; jag varnar med en kommentar, jag anmäler till blogg.se och om det är nödvändigt polisanmäler jag.

Kommentarer
Postat av: saraisabellah♥

Supersöta!

2013-05-10 @ 17:08:25
URL: http://saraisabellah.blogg.se
Postat av: Charlotte Andersson

Åh, grymt snygga! Du är så duktig på sånt här Sanna :)

Svar: Tack så hemskt mycket :D
sannas rum

2013-05-10 @ 19:30:05
URL: http://lottebloggar.blogg.se/
Postat av: Emelie

Asså det står ingen stans hur man gör? Det räcker ju inte bara att ladda ner dom man måste ju få dom till bloggen med.. Jag har försökt hur mycket som helst men det står ingen stans hur man gör. Så hur gör man för att få dom till bloggen?

Svar: Det är en vanlig bildlänk, vilket finns tips om i min tipsblogg under grunder.
sannas rum

2013-05-14 @ 08:37:15
Postat av: Sofia

Tänkte bara höra hur du ställer dig till detta: ifall man säljer en design till någon och denna sen hittar dessa ikoner och använder dom på sin blogg, då har man ju själv inte tagit dom utan dom har hamnat där efter att man sålt designen.

Svar: Alltså det får ju i så fall vara, men jag kommer nog ställa frågan till personen som har designen om hon/han lagt in det själv, eller om det är personen som har gjort den som lagt in det :)
sannas rum

2013-05-16 @ 11:50:07
Postat av: tinabanck.blogg.se

Snygga! Kanske kommer använda dom :)

Svar: Vad kul, det kommer mer och mer :)
sannas rum

2013-05-17 @ 07:00:54
URL: http://tinabanck.blogg.se/
Postat av: ida

Hej! Jag har en fråga. Hur gör jag så man kan trycka på ex. instagram ikonen och så kommer man till mina instagram? är det möjligt! Tacksam för svar :)

Svar: Ja, det är ju en vanlig bildlänk :)
sannas rum

2013-05-21 @ 18:12:08
URL: http://idaheellman.blogg.se
Postat av: Linnea

Får man ändra färg på dem? :)

Svar: Det får man, bara man inte påstår att man gjort dem själv :)
sannas rum

2013-06-13 @ 23:04:28
URL: http://linneasdiaries.blogg.se
Postat av: Alma

skulle du inte kunna ha med youtube också bland ikonerna? :)

Svar: Saken är att youtube's logga är lite för "dålig" för att göra såhär små ikoner av. Det blir bara grumligt och kladdigt, tro mig, jag har försökt, men i såhär liten skala har jag inte tyckt att det har blivit bra, tyvärr.
sannas rum

2013-06-17 @ 09:22:29
Postat av: Nora Ekerfelt

Så himla fina! ♥ Är det okej att förminska dem? :)

Svar: Javisst :)
sannas rum

2013-06-19 @ 14:28:25
URL: http://everydaynora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0