Intagningsprov



Pic; me


Just nu är jag lite besviken. Som jag alltid är efter att jag varit på intervjuer eller gjort prover. Även i skolan var jag sådan; det kändes aldrig som att jag nailade det, och det gör jag inte nu heller. Tyvärr tror jag inte att jag kommer läsa på YH till hösten, det kändes inte som att jag hade de kunskaper som testades. Å andra sidan så krävdes inte de kunskaperna, och det kändes som att jag faktiskt satte alla frågor om HTML & CSS - där känner jag ju mig hemma. Men när det kom frågor om programmering så var jag lite ute på djupt vatten, tror jag. Dock var provet utformat som så att om man svarade fel så fick man minuspoäng, så att istället för att chansa så hoppade jag över de frågorna. Sedan pratade jag med några andra sökanden innan; och alla hade ju olika erfarenheter - någon hade aldrig gjort en hemsida men programmerat mycket, jag har aldrig programmerat men gjort många hemsidor och har lite kunskap kring branschen, men när det kommer x & y och var utskrifter blir - ja, då är jag verkligen inte hemma.

Jag tycker dock att det verkade som att min muntliga intervju gick bra, och HTML & CSS var ju 5O% av provet, och sedan kom andra delar som resten, och jag kunde ju några av de frågorna. Kanske, man vet ju aldrig. Men nu kommer jag vara inställd på att jag inte kommer in; i så fall blir det ju en bra överraskning om jag kommer in. Men tyvärr tror jag inte att jag kommer komma in. Jättetyvärr verkligen. Då jag får söka nästa år i så fall!

Nu ska jag fixa vidare med ett samarbete jag gör med webbshoppen 365you.se.

Kommentarer
Postat av: Jungarå Fotografi

Håller tummarna för dig! ;)

Svar: Tack Linda :)
sannas rum

2013-05-20 @ 19:09:39
URL: http://www.jfotografi.se
Postat av: Ditte

Håller givetvis tummarna fär dig. Och man skall ju lära sig något om man kommer in också. Eller? Inte kan de förutsätta att man kan allt innan kurserna ens börjat.
Hoppas, hoppas....

Svar: Precis så kände jag med, men jag är ganska ambitiös och hade velat kunna allt, men om jag hade kunnat allt så förstår jag inte varför jag ska gå utbildningen.. Men men! Innan midsommar får jag ett svar, men är som sagt inställd på att det blir nekande den här gången.
sannas rum

2013-05-20 @ 21:14:30
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: rebecca

man kan inte mer än att göra sitt bästa, jag hoppas iaf på det bästa för din skull ändå!

Svar: Nej precis, jag vill inte hoppas för mkt för jag vill inte bli för besviken :)
sannas rum

2013-05-20 @ 22:58:21
URL: http://bexkan.blogg.se
Postat av: Amanda

Superfin bild! Håller tummarna att allt gick bra! :)

Svar: Tack så mkt :) ❤
sannas rum

2013-05-21 @ 07:51:46
URL: http://Aamandasphotos.blogg.se
Postat av: Aroundimages

Publicerade inte den andra kommentaren du skrev, vill inte att du ska behöva klämmas in i allt.

Denna brutta är rätt barnslig för sin ålder, det är små kids som håller på som hon gör. Lite svårt att tro att hon är gift och har barn.. eller är det också kanske påhitt?

Svar: Tack så mycket Jennie, det uppskattar jag. Människan började följa min blogg för ett par år sedan, skrev ut hela sin kodmall i min blogg och ville att jag skulle göra den. Svarade i princip aldrig, men det brast för mig när hon började kalla mig gumman osv. Pallar inte med människor som jag inte känner någon som helst connection med, som kallar mig för sådana saker. Det är typ obehagligt. Sedan började hon typ.. alltså förfölja min blogg kändes det som, kommenterade mina inlägg och skrev ut mailkonversationer hon hade med blogg.se, hon anmälde folk i mitt namn osv. Dock kallade hon mig aldrig ngt dumt tror jag inte, när jag sa till henne till slut för jag blev liksom illa till mods av hennes uppträdande, men hon fick nog in ngt oskönt där. Hon brukade kopiera min design också, trots att hon kommenterade min blogg hela tiden... Ingen som helst känsla på den människan. Numera är det mest "hur gör man det, hur gör man det här, jag vill göra såhär, hur gör man då?", så hon får ju samma svar som alla andra; bara att kolla mina tips typ. Men hon verkar inte ha alla hästar hemma...
sannas rum

2013-05-21 @ 08:06:36
URL: http://aroundimages.se
Postat av: Bella

Ja, riktigt skönt! :)

2013-05-21 @ 10:32:24
URL: http://ciaobellaaa.blogg.se
Postat av: Emelie

Håller tummarna för dig! Ps. Fin bild! :)

Svar: Åh tack så hemskt mkt :)
sannas rum

2013-05-21 @ 10:41:05
URL: http://seperti.blogg.se/
Postat av: MISS CAPRICORN ✿

Men åååh känn inte så nu! Du kan massor och jag hoppas hoppas du får läsa där, precis vad du är skapt till att göra, en trollkarl i datavärlden som jag alltid sagt =) Kramen

Svar: Gulledig ❤
sannas rum

2013-05-21 @ 10:55:26
URL: http://misscapricorn.blogg.se
Postat av: Linnea

Jag tror det kommer gå superbra! Ge inte upp tänkandet nu darl.

2013-05-21 @ 11:33:33
Postat av: Aroundimages

Nämen fy fabian vad obehagligt! Hon verkade inte riktigt kry den människan. Fick många varningar att hon kopierar designer och är kränkande mot andra. Nä jag orkar inte bry mig om henne, för det är helt uppenbart att hon inte förstår vad man säger till henne :/ Tyvärr

Svar: Nej hon har seriöst någon typ av problem, hon förstår inte att hon själv kan göra fel. Jag skulle diagnosticera henne med nån psykos, haha. Nej, men hon tar till med helt sjuka försvarsmetoder så man blir verkligen rädd. Seriöst undrar jag om hon är farlig ;P
sannas rum

2013-05-21 @ 15:49:34
URL: http://aroundimages.se
Postat av: Annie

Oavsett hur det går så se det som en jättebra erfarenhet! Och konmer du inte in den här gången gör du säkert det nästa! Du är grym på detta och självklart kan du inte kunna allting nu! En utbildning är ju till för att lära sig, eller hur?! ;-) håller tummarna för dig Sanna!! Tro på dig själv!!

Svar: Ja precis, jag tycker det är konstigt om jag redan ska kunna allt jag ska göra. Fast å andra sidan så kanske det faktiskt krävs lite förståelse redan innan för att hänga med, det vet jag inte... Men men, jag hoppas, så klart (hoppet kan man ju sällan ta ifrån en), men jag vill egentligen inte hoppas alls för då kommer jag bli ännu mer besviken om jag inte kommer in. Och det spelar ju ingen roll om jag hoppas eller ej, för jag har ju gjort allt jag kunnat för att få en plats, och vad jag gör nu spelar ingen roll. Hoppas dock jag får besked snart :)
sannas rum

2013-05-21 @ 19:27:26
URL: http://medelicious.blogg.se
Postat av: JUNITJEJ

Jag håller tummarna! Det finns ju en chans att du kommer in.

Svar: Ja en liten, man får väl hoppas på den ;D
sannas rum

2013-05-21 @ 20:01:05
URL: http://www.junitjejen.se
Postat av: - rebecca

Jag tror att du har bra chanser att komma in, hade du kunnat allt hade du ju inte haft något där att göra! :) Håller tummarna för dig men förstår ditt resonemang!

Svar: Nämen så känner jag också... fast man vet ju aldrig, jag tkr det är konstigt att det testas saker som inte är efterfrågat eller vad man ska säga. Hade jag vetat från början när jag sökte att jag ska kunna lite så hade jag ju kunnat plugga på lite programmering i flera månader, nu fick jag reda på det en vecka innan provet, och fick fokusera på att finslipa mina andra kunskaper istället. Att lära sig ngt helt nytt, på egen hand, på en vecka; nae det funkar inte för mig /:
sannas rum

2013-05-21 @ 20:47:30
URL: http://rockslampa.blogg.se
Postat av: My

Härlig bild!

Det är vid många tillfällen de kan kännas som att det går åt pipan men sen så gick de huuur bra som helst. Så jag hoppas att du får ett glatt besked senare annars är det bara att ladda om och söka igen :)

Svar: Ja precis, det är därför jag funderar på om jag kanske var bra ändå. Men samtidigt vill jag inte förvänta mig ngt, bättre att hoppas, men förvänta sig att det inte går och få årets överraskning om jag kommer in :)
sannas rum

2013-05-22 @ 10:43:23
URL: http://mykjellman.se
Postat av: - rebecca

Oj, det låter verkligen konstigt! Men förhoppningsvis är det för att se vad ni kan om vad, för att senare använda det i utbildningssyfte. Har du kommit såhär långt så är du ju faktiskt duktigare än mestadels av oss vanliga dödliga. Jag tror på dig! :)

Svar: Ja, jag tänker att de vill se vart vi ligger, och trycket är så högt så de måste nog kunna sålla ut, inte bara på personlig intervju, utan även kunskapsmässigt, men förhoppningsvis så gick det bra :)
sannas rum

2013-05-23 @ 12:14:47
URL: http://rockslampa.blogg.se
Postat av: Nelly

Hoppas att du kom in på programmet! :)

Svar: Ja det får vi ju se :)
sannas rum

2013-05-23 @ 16:47:14
URL: http://justanothermortal.blogg.se/
Postat av: Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland

Håller tummarna för att du kommer in! :) Du är ju jätteduktig! :)

Svar: Tack Yohanna, klart jag håller mina i hemlighet också ;D
sannas rum

2013-05-26 @ 00:11:31
URL: http://yohannafotograferar.blogg.se/
Postat av: Carro - trebarns mamman på Gran Canaria!

Underbar bild!!

Svar: Åh tack :)
sannas rum

2013-05-27 @ 15:58:26
URL: http://carrosungar.blogg.se
Postat av: moa

Åh vad tråkigt att du känner så!! :/ Aldrig kul att känns sig besviken, men jag håller alla tummar och tår för dig! Håll hoppet uppe! :) :)

Svar: Jag känner alltid så efter att jag har "presterat" eller vad man ska säga, har gjort det enda sedan skolan. Om någon frågade mig efter ett prov hur det gick så kan jag aldrig säga bra, för jag litar inte på att jag kunde/kan de frågor som ställdes :) Ibland kan man ju tro att man vet saker också gör man inte det, tyvärr.
sannas rum

2013-06-02 @ 21:42:45
URL: http://tjugosjundenovember.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0