En liten ordlista


Jag tänkte, som hjälp för mig själv, att jag skulle göra en liten mini-ordlista för webbdesign. Det har varit väldigt lärorikt för mig att få göra denna lista, jag har till exempel kämpat länge med att hitta ett script som gör att jag kunde ha flera sådana här visa-dölj-funktioner. Men jag var ju också tvungen att söka väldigt mycket information för att försöka kunna förklara detta. Mycket möjligt att vissa saker är fel, att jag inte förklarat korrekt eller liknande - men lämna gärna en kommentar om det är så i och med att jag behöver sitta på korrekt info inför mitt arbetsprov nästa vecka. Det blev en helt okej lista i slutändan, förhoppningsvis kan ni lära er något kanske! Det är jättebra att förstå vad man gör, då är det lättare att utvecklas och bli bättre såklart. Det är inte att koda när man sitter och copy-paste:ar koder, utan man måste förstå, läsa koden och se vad det är den gör. Jag klarar inte av sådant med Javascript ännu men känner mig ganska säker på HTML, och det är ju den största anledningen till att jag vill plugga; jag vill utvecklas!

Hur som haver; om du klickar på orden så kommer informationen att visas!

BODY
CSS
FAVICON
FLASH
FTP-PROGRAM
HEAD
HTML
INDENTERING
JAVASCRIPT
KÄLLKOD & ÖPPEN KÄLLKOD
META
PHP
SQL
TAGGAR
XHTML

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0