Bloggtipssidan 2.0

 
MIN BLOGGTIPSSIDA HITTAR NI HÄR


Åh, som jag har kämpat. Jag har gjort 3 designer (en som såg nästan exakt ut som min förra design jag hade här på Sannas Rum fast med turkos istället för rosa, och en som såg ut nästan som denna designen jag har nu fast med andra färger som bröt av), och till slut valde jag denna på grund av att jag inte vill att min källkod ska bli mer tillgänglig än den redan är, och det hade den ju varit om jag hade valt designen jag visat tidigare.
Min tanke var att jag inte vill att min bloggtipssida ska vara för mycket, utan en lätt sida där man kan navigera sig omkring superlätt. Såhär blev det ▴ och jag är toppennöjd. Mest nöjd är jag med slidedownmenyn, min profilbild (vad händer när man drar med musen över den? Testa!) samt mina små tips i inläggen som jag nu ska börja lägga in. Jag tänkte att jag ska försöka ge er lite perspektiv på koderna och tipsen som jag lägger ut. Märker att nästan alla bara kopierar mina koder och inte gör något av dem; men man kan ju vara huuuur kreativ som helst!  

Jag har ju också flyttat över Photoshoptipsen på sidan, vilket tog ages i och med att jag försökte lösa så att allt var uppladdat via Videofy istället för Youtube. Sedan är och var det en hel del tips som var i textformat, men dem ska jag försöka uppdatera så att de också blir videos. Nu ska jag se till att uppdatera alla "samlade-sidor", eller vad man ska säga. Förteckningarna över mina olika kategorier så att de verkligen är uppdaterade!
 
Vad tycker ni om nya bloggtipssidan? 
 

Kommentarer
Postat av: Aroundimages.se

Snyggt!
För mig ligger bara på alla inlägg så kan inte läsa eller se på videorna :/

Svar: Vad ligger på menar du? (:
sannas rum

2013-07-02 @ 06:54:14
URL: http://aroundimages.se
Postat av: Aroundimages.se

Jag skrev menyn ligger på alla inläggen. Vet inte varför ordet menyn inte kom med, haha. Sorry for that ;)

Svar: Hihi sånt som händer :) ska se till att försöka lösa det under min lunchrast :)
sannas rum

2013-07-02 @ 11:37:26
URL: http://aroundimages.se
Postat av: Nathalie Mattsson

Hej, duu. Hur ändrar jag i designen så att själva bloggen blir centrerad och inte ligger till vänster? :P Blev kaos för mig när ja försökte ändra det x)

Svar: I och med att jag har använt endast absoluta koder i den som du använder just nu så kan man inte bara ändra wrapper till relativ, utan man måste ändra så att alla koder är relativa. Det är lite krångligt, men får försöka göra ett tips snart :)
sannas rum

2013-07-02 @ 18:10:05
URL: http://www.aportion.se
Postat av: Charlotte Andersson

Jag tyckte det blev riktigt snyggt! Väldigt speciell och cool design :D

Svar: Åh tack, vad du är gullig :)
sannas rum

2013-07-02 @ 18:26:10
URL: http://lottebloggar.blogg.se/
Postat av: Aroundimages.se

Nu är menyn på sidan i stället för på inläggen ;) Vilken super kul gej denna sidan är, jag gillar den mycket :)

Svar: Vad bra :D jag fick till det till slut då (;
sannas rum

2013-07-03 @ 05:59:44
URL: http://aroundimages.se
Postat av: △ ida.

åh så snyggt! sjukt duktig du är!! :'D
Har letat i åratal efter hur man gör en sån meny som kommer uppifrån, tänker du lägga ut hur man gör? Gör gärna det, då blir jag jätteglad!! :D Tycker det är jättesnyggt!!
kram ♥

Svar: Jag ska visa det så fort jag kommit igång med mina små videos igen :)
sannas rum

2013-07-16 @ 16:43:27
URL: http://prinsesc.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0