18 år på Avenyn



Åh vad jag saknar att vara arton år .. Det var visserligen bara fyra år sedan nu, men jag saknar det verkligen ! Hur vi brukade åka in och gå på Boulevard eller BLVD som vi så coolt kallade det . När det var okej att gå och festa på Bryggeriet, när jag och Linnéa hade en sjukt härlig kväll på Parken där vi var .. ja helt dyngraka . Eller Rosébaren med Lovisa på sommaren . Those were the days ! Min dröm är att Andra Lång här i Göteborg ska bli ett Lilla London Camden . Där man inte bryr sig . Där man kan få gå ut och bara vara sig själv en hel kväll .. Sällan man får det på Avenyn, känner jag . Det ska vara lista här, det ska vara helrör där, det ska vara höga klackar, tajta klänningar och hela köret . Jag älskar att göra mig i ordning för att gå ut, det gör jag . Men det kvittar ju om det inte är en rolig kväll, right ?

Kommentarer
Postat av: Ditte

Så trist att det skall vara så, men det är tyvärr likadant i Stockholm.
Därför gillade jag livet i Peking så mycket. Man kunde gå ut både uppklädd och mer vardagsklädd och alltid fanns det plats. Och inget ålderstänk. Jag, som pensionär, hängde med det yngre gardet ibland och ingen hjde någonsin på ögonbrynen. Jag blev alltid behandlad med respekt av alla. Och inte satt jag på min stol heller... Älskar att dansa.

2013-01-31 @ 20:04:36
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: Amanda

Lät härligt :D Och fina bilder!

2013-02-01 @ 11:43:07
URL: http://aamandasphotos.blogg.se
Postat av: Julia Ingvarsson

Jag är lat! Min dropdown fungerar inte. Please help! (:

Svar: Det rä för att du har lagt in den där bannern högst upp, maila mig dina inloggningsuppgifter så fixar jag !
sannas rum

2013-02-01 @ 12:35:27
URL: http://juliaingvarsson.webblogg.se/
Postat av: Carolina "Kaka" Bäckström

Åååh, snart fyller jag arton! Ungefär fem månader kvar :'))

2013-02-02 @ 14:02:22
URL: http://railroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0