GRRRRRRR !!



Det är lika tråkigt varje gång, men nu sätter jag än en gång högerklicksskydd på min blogg, och jag kommer också sätta in ett script så att man heller inte kan kolla på min kodmall, jag ska på allvar göra allt i min makt för att INGEN ska kunna se mina koder !! Varför ? Jo, därför att folk snor koder som jag kämpat med länge att 1. hitta, 2. koda om, 3. få dem att fungera . Min kära sambo kan vittna om min glädje när jag lyckats med dessa koder, fixat till dem, och sedan går man in på andra bloggar och ser att kopierat styckena rakt av . Så sjukt tråkigt ! Det är faktiskt en sak när jag lägger ut tips och delar med mig av koder, men att gå in och kopiera koder är bara oförskämt . Man kan ju i alla fall göra om dem lite grann så att jag inte kan se att man gjort en copy > paste på det .. För ni vet väl att jag kan gå rakt in i era kodmallar och stilmallar och kolla ? Okej, men det kan jag i alla fall ! Eller be mig bara visa ?! Näe, jag är riktigt besviken på hur respekten för folks jobb inte ens existerar inom bloggvärlden ..

Kommentarer
Postat av: Neha - Foton, Sömnad, Tips & Trix

Det är faktiskt sjukt enkelt att kolla, konstigt ändå att det är så lätt...

Svar: Ja, det är braa att man kan kolla tycker jag, man lär sig mkt på det, men för det kan man ju inte bara köra copy paste på andras koder, det är för tråkigt !
sannas rum

2013-02-01 @ 18:31:31
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/
Postat av: Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland

Det är aldrig roligt när folk snor ens saker.. :/

Du har en ny design ser jag, himla snygg! :)

Svar: Tackar :D Ja, nej det är tråkigt när man ser att folk copy pastear ens hemmagjorda koder :/
sannas rum

2013-02-01 @ 18:54:44
URL: http://yohannafotograferar.blogg.se/
Postat av: Charlotte

åh! Va irriterad jag blir när jag läser detta inlägg! :(
Människor, människor...

2013-02-01 @ 20:44:23
URL: http://charlottethoren.blogg.se/
Postat av: Anonym

Svar: Men du ser inte resultatet! Bilden visar mig INNAN klippningen.

2013-02-01 @ 21:07:48
URL: http://www.junitjejen.se
Postat av: B R O W N S U G A R

Fy fasen så tråkigt! Jag råkade ut för att en tjej snodde mina inlägg rakt av med bild & allt. Tillochmed på min katt och bara "Kolla min fina kattunge" Eh .. folk är inte normala på internet!

& tusen tack för den fina kommentaren, du är för söt :D

Svar: Ja, det är ju verkligen helt sjuuukt när folk gör så ! Hade också en sån tjej för ett par år sedan som gjorde det .. det sjukaste var ju att hon gjorde om det lite grann så att det skulle vara som om hon själv hade gjort/skrivit det . Det var vääääldigt läskigt !
sannas rum

2013-02-01 @ 21:28:07
URL: http://www.brownsugar.blogg.se
Postat av: Ditte

Så trist att det finns de som sjunker såå lågt att de utnyttjar det som, du gjort och lagt ner så mycket jobb på.
Hoppas du kan stoppa det på något sätt.
Respektlöst och "billigt".
Stå på dig och gör allt du kan för att få ett stopp på detta.


Svar: Verkligen, tråkigt :(
sannas rum

2013-02-01 @ 22:20:37
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: Alexsandra

Jag har lånat en av dina bloggdesigner. Och jag har bytt header med så står det mitt bloggnamn mitt i. Jag undrar hur man tar bort det!? KRAM! :)
Ps: Designen var jättesnygg! :)

Svar: Antingen ändrar du det som jag visar i filmen om hur du ändrar det, eller så tar du bort det med tipset om hur du tar bort bloggnamnet i headern ..
sannas rum

2013-02-01 @ 22:41:21
URL: http://lovephotoalexsandraa.blogg.se
Postat av: Catching Feelings ▲ | Wictoria

Så j*vla dåligt att folk snor! Speciellt när man lägger ner så mycket tid och energi för att skapa en unik och snygg design. Zero respekt.

// Wictoria

2013-02-01 @ 23:44:39
URL: http://catchingfeelings.blogg.se
Postat av: Linda

Hejsan Sanna! Jag har hållit på med design i ganska många år nu men är fortfarande väääldigt "fattig" på kunskap inom området. Tycker det är otroligt intressant, kan sitta i timmar och försöka förstå hur saker och ting går till.

Det jag undrar är, när du gör en bloggdesign, utgår du från en design som redan finns på blogg.se eller har du en design som du gjort HELT från grunden? Eller är det ens möjligt? Tacksam för svar! :}

Svar: Denna frågan får jag ganska ofta; men svaret är i alla fall att jag år 2008 när jag startade bloggen på blogg.se valde tema och därefter har jag bara utgått från stilmallar . Jag brukar trycka in Orange City på alla mina designer, och klistra in stilmallen som jag själv använder och utgå från dem . Sedan hämtar jag mycket koder från min egen bloggtipssida . Som nu till exempel så har jag ju ingen avrundning högst upp på menyn (som exempel då alltså) så om jag vill ha det på designen jag gör så hämtar jag bara koden som jag lagt ut på bloggtipssidan då . Så numera utgår jag alltid från ngn av mina egna bloggar; bloggtipssidan, min sida, eller kanske ibland när jag gjort designer till andra och är nöjd med dem så sparar jag ner stilmallen så kan jag utgå från den vid ett annat tillfälle också :) Samma sak med HTML-sidorna egentligen; på gratisdesignerna har jag ju gjort på ett specifikt sätt med tid och datum, så jag gör bara copy > paste på det om jag är nöjd med det . :)
sannas rum

2013-02-03 @ 00:20:14
Postat av: qm

Fin blogg du har. Kika in min blogg och släng iväg en fråga på frågestunden vettja. Ha en bra dag, KRAM :)

2013-02-03 @ 09:20:52
Postat av: amanda

fin blogg du har! kika in min blogg och släng iväg en fråga på frågestunden vettja. Ha en bra dag, KRAM :)

2013-02-03 @ 09:22:29
Postat av: Sandra

Gud vad tråkigt. Förstår inte varför många personer gör på det sättet. Riktigt elakt mot dig. Men du har väl upphovsrätt på dem, eller? I såna fall kan du kanske anmäla dem för brutit mot upphovsrätten?

Tycker i alla fall att din nya design samt kodning är jätte läcker. Hoppas på att det kanske kommer en video på hur du fått den snygga drop down meny att ändras när man håller muspekaren över de olika kategorierna i down menyn. :)




Svar: Njaa, jag har ju inte SKAPAT koden i sig själv, utan jag har ju skapat styckena och stilmallarna osv . Men koden i sig kan jag inte skapa i och med att jag inte har någon utbildning i programmering och liknande, så tyvärr är det inget upphovsrättsbrott annat än när folk snor min grafik . Nevertheless är det för jäkla tråkigt att se att ngn som är inne på ens blogg och kommenterar hit och dit och berömmer, helt plötsligt har kopierat stycken ur ens stilmall . Jag skulle vilja jämföra det med ... gud det är så svårt, men man känner liksom att ens jobb för att introducera den här koden till er läsare, att göra så att den blir förstådd och att förstå den själv,att döpa om alla grejer, prova sig fram i timmar med olika inställningar för att till slut få bukt med vad som gäller med koden ... Det är inte koden i sig det handlar om, det handlar om att folk har gått in i min stilmall och kopierat utan att ens ha den lilla tanken på att döpa om koderna .. Då kan ju jag aldrig säga att jag hade den först, men nu när jag ser att det är en kod som jag har döpt ( till ett inte helt vanligt namn ) och gjort som är kopierad och bara inklistrad så blir man ju ledsen .. Och man känner sig ärligt talat lite kränkt att folk bara går in och gör det och inte ger ngn cred för det . Detta är ju som sagt ngt jag ägnat timmar till att hitta och få att fungera på blogg.se ..

Åh och det med övergångarna; finns redan tips om det under Länkar på min bloggtipssida :)
sannas rum

2013-02-03 @ 12:38:08
URL: http://sandramayer.se
Postat av: MISS CAPRICORN ♡

Nääää Fy vad trist! Häng ut dem här tycker jag. Inget fel i det. En bra näsbränna =) Kram

Svar: Sjukt tråkigt ! Har dock ingen lust med bloggbråk, mina kompisar hetsar mig, haha, men jag orkar inte .. Hoppas bara att just denna person tar åt sig och slutar härma mig med grejer .. Så jävla tråkigt !
sannas rum

2013-02-03 @ 13:20:05
URL: http://misscapricorn.blogg.se
Postat av: Pontus Granlund (fotoblogg)

Vad har hänt? :(
Älskar dina bloggtips, kollar där hela tiden när jag ska ändra någonting i min design :)
Kan du göra ett tips om hur man gör en bakgrund till kommentars rutan?

Tack för att du finns!

Svar: Ååh, nej, bara människor som härmas och kopierar mina koder ur min stilmall, tycker det är lite respektlöst :( Menar du själva commentform, alltså bakom kommentarsformuläret, eller menar du kommentarsformuläret i sig ? :)
sannas rum

2013-02-04 @ 19:14:25
URL: http://pontusgranlund.blogg.se/
Postat av: Pontus Grablund

Det bakom!:)

2013-02-08 @ 07:44:12
Postat av: Pontus Granlund

Det bakom!:)

Svar: hehe va? ;P
sannas rum

2013-02-08 @ 07:44:35
URL: http://pontusgranlund.blogg.se
Postat av: Anonym

det är bara att trycka på ctrl+u så kommer man se din stilmall

Svar: Åh sherlock, vad smart du är..... SUCK
sannas rum

2013-03-20 @ 15:41:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0